Motorsåg och handhållet

30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

61 inlägg 28048 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379456
jannee skrev:Är inte bara att tanka och köra, i all fall inte enligt Magne. Du säljer HVA, då förstår jag dig :mrgreen:
Jag i min enfald trodde verkligen att en motorsåg eller röjsåg var i princip bara att montera kedja svärd/klinga tanka och sedan starta och köra utav he**te. :oops:
Vad är det mer som måste göras/justeras innan man kör igång skiten :mrgreen:
Är inte alla skruvar åtdragna?
Jag är inte märkestrogen. Säljer lite vad som, bara det funkar. Säljer fasligt lite med eftersom det jag sysslar med är mer hobby än firma. Kanske lite därför jag brinner lite mer för det än andra...

Olika modeller har olika egenheter som man lär sig efterhand. Till en början har man hjälp i den erfarenhet man har av sågar och tillverkare. Självklart ska de spännas över och monteras. Tankas och startas upp, Jag kör dem gärna några tankar i stock först innan kunden får dem. Minst så startar jag o tar några trillor...
Sen kommer man till det som Internet inte kan göra. Applicera de erfarenheter man har och anpassa/råda/visa kunden så de får mer ut av sitt köp. Byta ut de där knepiga filtret eller slangen till nåt som funkar, ev uppdatera de grejer som visat sig inte vara nåt vidare redan innan kunden får den o spara han den eller de resor de blitt.


Av de såg jag säljer mest nytt av har jag inte haft nån garanti på några år nu. 2005-2006 modellerna hade lite strul med tändningar. Det förväxlades av många som förgasarstrul, vilket visade sig felaktigt efter ett tag.
Många av de som köpte på internet då fick ingen hjälp. Skyllde på märke o annat runtikring och gick till ÅTF och fick hjälp med nyköp.
Senast redigerad av Mange mån 07 mar 2016, 23:16, redigerad totalt 1 gång.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379457 Säg du köper en 550 på internet. Har den senaste programvaran?
Har den uppdaterats till senaste versionen om den nu värmt en hylla två-tre år?
Det händer en del på ett par månader i produktion....

Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Hema  
#379459
Mange skrev:Säg du köper en 550 på internet. Har den senaste programvaran?
Har den uppdaterats till senaste versionen om den nu värmt en hylla två-tre år?
Det händer en del på ett par månader i produktion....

Om jag skulle bestämma mig för att köpa en såg utav dig, då du bevisligen gör grejer utöver den vanliga hanteringen. Hur många dagar tar det innan jag kan hämta den?

Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

bgl  
#381936 Är det nån som beställt och fått en rabattsåg levererad?
På vissa håll verkar det gå tungt, erbjudandet har legat ute i 2 veckor och folk som beställde i början av rabattperioden har ännu inte fått sin såg levererad!

   TS
Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#381975 Har beställt en 2253 som kommit till återförsäljaren. Är det så att Jonsered ska bort som märke och det här är gamla hyllvärmare som de rear? Då ska man kanske inte vara för optimistisk. Att köpa såg på Granngården är väl ungefär som att handla på nätet. Tjejerna som säljer fågelfrö och hundmat är nog inte mycket att snacka med om sågen krånglar.

Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

jannee  
#381977 Jag har äntligen blivit kvitt min CS 2253. Har ägt den i över 1 år, kört max 20 timmar med sågen, säkert också gjort av med lika många liter bränsle.
Lantmännen tog tillbaka sågen trots att det inte var något fel på den, i alla fall enligt deras sätt att se på hur en motorsåg ska fungera.
Lantmännen - ALDRIG mer 😈

Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Gäddviken  
#384517 vad blev svaret ?
Själv var jag inne på en 2253 WH, de hade ingen, slut kunde inte beställa mer innan måndag, blev för dyrt.....
Jag som sågar lite sällan ska jag hålla mig borta från elekroniska förgasare så länge som möjligt?
Har en og och en ne 346 mkt nöjd med ne. Och en snik 359 som fällsåg

Användarvisningsbild

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

traktorz  
#384624 Ska du ha en bra såg idag, så har den elektroniskt återkopplad förgasare; CarbControl i Jonsereds fall. Dessa är lättare, starkare och kvickare än en all-round såg. Jonsered delar komponenter med Husqvarna och en Husqvarna serviceverkstad kan beställa hem de artikelnummer du eventuellt behöver, även till din Jonsered.

30% är ju en bra morot, ifall behoven av en ny såg finnes.

Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Gäddviken  
#384664 30% på deras redan relativt låga priser blir nästan halva priset,det är en bra morot :-BD

Användarvisningsbild

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

stihl261c  
#384830 Hej,

Ja jag förstår inte hur vissa människor kan köpa motorsågar, röjsåg, mm hos stora kedjor utan serviceverkstad. Ta till exempel Granngården, vad kan säljarna där egentligen om sågar? De flesta har inte ens ett motorsågskörkort! De flesta människor som tänker till lite väljer nog att köpa en såg hos en servande fackhandel där det finns kompetens.



Mange skrev:
jannee skrev:Är inte bara att tanka och köra, i all fall inte enligt Magne. Du säljer HVA, då förstår jag dig :mrgreen:
Jag i min enfald trodde verkligen att en motorsåg eller röjsåg var i princip bara att montera kedja svärd/klinga tanka och sedan starta och köra utav he**te. :oops:
Vad är det mer som måste göras/justeras innan man kör igång skiten :mrgreen:
Är inte alla skruvar åtdragna?
Jag är inte märkestrogen. Säljer lite vad som, bara det funkar. Säljer fasligt lite med eftersom det jag sysslar med är mer hobby än firma. Kanske lite därför jag brinner lite mer för det än andra...

Olika modeller har olika egenheter som man lär sig efterhand. Till en början har man hjälp i den erfarenhet man har av sågar och tillverkare. Självklart ska de spännas över och monteras. Tankas och startas upp, Jag kör dem gärna några tankar i stock först innan kunden får dem. Minst så startar jag o tar några trillor...
Sen kommer man till det som Internet inte kan göra. Applicera de erfarenheter man har och anpassa/råda/visa kunden så de får mer ut av sitt köp. Byta ut de där knepiga filtret eller slangen till nåt som funkar, ev uppdatera de grejer som visat sig inte vara nåt vidare redan innan kunden får den o spara han den eller de resor de blitt.


Av de såg jag säljer mest nytt av har jag inte haft nån garanti på några år nu. 2005-2006 modellerna hade lite strul med tändningar. Det förväxlades av många som förgasarstrul, vilket visade sig felaktigt efter ett tag.
Många av de som köpte på internet då fick ingen hjälp. Skyllde på märke o annat runtikring och gick till ÅTF och fick hjälp med nyköp.

Användarvisningsbild

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Erre  
#385734 Då ska vi se vad denna såg går för. :smile:

Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Ferguson system  
#385737 Gratulerer Erre :-BD

Användarvisningsbild

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Erre  
#385741
Ferguson system skrev:Gratulerer Erre :-BD

Tackar
Svärfar köpte 2 st. Så jag hoppas en blir min. :grin:
Ska bli intressant. Lär tyvärr inte bli något hårdtest innan nästa höst.

Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Ferguson system  
#385743 To stk - dobbel morro :lol:

Avatar Fallback

Re: 30% rabatt på Jonsereds motorsågar!

Førland  
#385795 jeg har en 2153 wh från 2011 ,den bare går og går aldri noe problemer med den og sterk er den også.kommer jeg over en pent brukt en kjøper jeg en til.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).