Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 221404 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Tjita1  
#380613 Jag jobbar inte med nåt. Vilket är en av dom mest intensiva yrkena man kan ha, när man ska söka jobb, åka till arbetsförmedling och jobbcoacher, leta företag, ringa folk, skicka CV:n, fylla i aktivitetsrapporter för att inte tala om pressen man känner dygnet runt...

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Palakangas  
#380618

Den här var härlig halv fyra på morgonen. Eller hur Mikael.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mikael eriksson  
#380620 Där har man suttit många timmar o skift

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Palakangas  
#380621 Numer är du i skogen och väljer ut vad som ska bliva i framtiden. Läste reportaget om gallringsgruppen du kör i. Verkar bli fler Vimek. Bra jobbat.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mikael eriksson  
#380625 Tack. Vi har mycke jobb. Skogsägare som vi gallrat åt ska ha oss igen.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

JensSkoog  
#380643
Palakangas skrev:............så trivs jag och arbetsgivaren är nöjd.


Finns väl inte något som är viktigare än det :-BD :-BD @Palakangas

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Avslutat-01  
#388387 Kör sjuktransport/färdtjänst i Dalarna.... förhoppningsvis snart hemma i Värmland igen

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

JensSkoog  
#388483
bork skrev:Kör sjuktransport/färdtjänst i Dalarna.... förhoppningsvis snart hemma i Värmland igen

Vi lärde en svensk song i skolan som jag fortfarande erindrar: "Ach Värmeland du sköna..." :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Krokmark  
#388488 Imorgon jobbar jag sista dagen som lastbilselektriker och på måndag börjar jag jobba med specialhissar på ett företag i byn så jag slipper pendla 7 mil per dag.
Så framledes så ska jag montera och serva handikappshissar, trappgående stolar, skruvhissar, mm

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad arbetar ni med?

lerbo  
#388535 Jobbar med gas och plasmaskärmaskiner konstruktion/bygga och serva å sälja gäller å va allsidig:roll:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Robertberg  
#395849 Idag är det visst tio år sen jag sommarjobbade första dan på mitt första jobb! Minns att jag gick ner åtta kilo den sommaren, 14 år gammal. På samma firma som jag sen jobbade de flesta lov och gjorde all praktik i gymnasiet, och efter studenten fortsatte att jobba tills när ägaren inte längre trodde sig klara kampen mot cancern. Det är många unga grabbar från bygden som fått börja sitt arbetsliv där, Mörebyggen i Torsås.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

svampbob  
#395861
Robertberg skrev:Idag är det visst tio år sen jag sommarjobbade första dan på mitt första jobb! Minns att jag gick ner åtta kilo den sommaren, 14 år gammal. På samma firma som jag sen jobbade de flesta lov och gjorde all praktik i gymnasiet, och efter studenten fortsatte att jobba tills när ägaren inte längre trodde sig klara kampen mot cancern. Det är många unga grabbar från bygden som fått börja sitt arbetsliv där, Mörebyggen i Torsås.


Här uppe är det numera i princip omöjligt med sommarjobb innan du är 18. Det är en tråkig utveckling då lagstiftningen i princip hindrar unga från att få jobba på sommaren.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Robertberg  
#395879 Trist när det är så! Att få ett riktigt sommarjobb med ansvar tidigt i livet är bra på alla plan för den personliga utvecklingen.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad arbetar ni med?

svampbob  
#395880
Robertberg skrev:Trist när det är så! Att få ett riktigt sommarjobb med ansvar tidigt i livet är bra på alla plan för den personliga utvecklingen.


Med tanke på jag började hjälpa till på gården i 7-årsåldern så hade man kunnat hoppas på mer utveckling :)

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

rikard_e  
#396061
Krokmark skrev:Imorgon jobbar jag sista dagen som lastbilselektriker och på måndag börjar jag jobba med specialhissar på ett företag i byn så jag slipper pendla 7 mil per dag.
Så framledes så ska jag montera och serva handikappshissar, trappgående stolar, skruvhissar, mm

Då lär företaget du var anställd hos ha fullt upp att leta ny fordonselektriker.
Hur många år har du varit där?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).