Öppna kategorin

storregioner

11 inlägg 3865 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

storregioner

vetinte  
#379857 Låter för bra för att vara sant. Eller ?
Om Sverig skulle delas vid dalälven o allt/alla norr om. Som e en naturlig gäns, så hadde jag köpt det. Om man norr om den skulle leva efter "gammla" normer, o ta ansvar för att en del av det som så många älskade förr.
Ja då hadde jag trott på det. O ändrat mina planer. (Även om ingen bryr sig om mina planer).
Tyvärr är reigionsombildningen till nackdel för invånarna. OM dom inte höjer sin röst o visar lite jävlar annamm.
Men sker de ? *S* knappast.........
Ni ska godkännas o ha "pisskort" för att få pissa backom en tall på eran egen mark o ni går gladeligen mä på de !?!?
Skrattretande.
Pissa brevid i visa lite k.k istället.
Då kan detta utnyttjas o bli pocitivt.

(Redigerar ang stavfel men finns säkert fler. Tänk på att ja inte e Svensk gusjelov).



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: storregioner

hfab  
#379867 "Leva efter gamla normer" låter intressant. Vill du utveckla?
Dina planer är visst intressanta. Berätta gärna.
Är förövrigt något skeptisk till att dela in storregioner.

Användarvisningsbild

Re: storregioner

vetinte  
#379870 Tj hadde tänkt att ja skulle bli gammal i ett gött land för 20 år sen men det ha dara gått utförr. Så planen har ändrats.
Sverige var ett bra lan då.
Ja "storregioner" e isig inget vidare men de är en mindre reigion än hela riket. Så de kanske kan bli en stat som fungerar om folk vill.
Finns ju all som en behöver.
Södern är i större behov av norr än omvänt.
Gäller bara att inse de så kanske de kan bli bättre än södren är nu.

   TS
Avatar Fallback

Re: storregioner

jannee  
#379874 Försök bara inte att bromsa utvecklingen. Storregioner innebär att de styrande kommer allt längre bort från verkligheten, har obestridligen fördelar om man är ute i skumma syften.
Vi som redan bor i periferin kommer att bli totalt bortglömda eller undanskuffade.
Tacka vet jag när man bara hade en fjädrings väg bort till fjärdingsmannen.
För er ungdomar kan jag förklara att en fjädringsväg är ca 2,5 km.

Användarvisningsbild

Re: storregioner

vetinte  
#379875
jannee skrev:Försök bara inte att bromsa utvecklingen. Storregioner innebär att de styrande kommer allt längre bort från verkligheten, har obestridligen fördelar om man är ute i skumma syften.
Vi som redan bor i periferin kommer att bli totalt bortglömda eller undanskuffade.
Tacka vet jag när man bara hade en fjädrings väg bort till fjärdingsmannen.
För er ungdomar kan jag förklara att en fjädringsväg är ca 2,5 km.

Vet inte om jag uttryckte mig otydlit, eller textmäsigt felaktigt.
Men en ny stat Norrland med gräns dalälven verkar va bra. (Tycker inte att Sverige idag är en stat längre). Så den nya indelningen kanske kan va ett steg på vägen.
O de vore bra.

Så styradetnska ske från Norr i Norr för de e de som kan bli en bra utvekling.

   TS
Användarvisningsbild

Re: storregioner

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#380005 Håller med helt och hållet..... Hade varit trevligt om Norrland och landsbygden fick behålla större delen av kakan än som det är idag.

Passande artikel från norran...

http://affarsliv.norran.se/483262/jag-s ... -potthalen

Avatar Fallback

Re: storregioner

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#380168 Men om vi ser det från den positiva sidan, mittregionen där kommer minst fyra länsstyrelser, minst fyra landstingsdirektörer osv att underlätta för medborgarna med att inte ligga skattebetalarna till last. Det kan ju inte behövas fyrdubbelt av slipsprinsar.
Det här verkar vara riktig råsop på etablissemanget :lol:

Avatar Fallback

Re: storregioner

isteskog  
#380173 Famag! Det skapas nog nya befattningar åt kostymnissarna .... är ju bara att titta på hur Gävleborgs landsting styrs... :wink:

Avatar Fallback

Re: storregioner

elis  
#380207
isteskog skrev:Famag! Det skapas nog nya befattningar åt kostymnissarna .... är ju bara att titta på hur Gävleborgs landsting styrs... :wink:


Region Gävleborg menar du :wink: Där har man redan barrikaderat sig i nya byggnader och bakom en gemensam telefonväxel som är i princip omöjlig att penetrera för att nå någon ansvarig. Ledningen har suttit och rest till usa i två år nu för att ta reda på hur sjukvård och omsorg kan förbättras. "- Det är viktigt att alla som behöver får åka för att kunna tillgodogöra sig metoder o dyl" säger ledningen. De som sliter på golvet och vet vad som inte fungerar omfattas dock inte av dessa behov.

Avatar Fallback

Re: storregioner

isteskog  
#380214 Stämmer Elis .... Region Gävleborg heter det! :smile:
Lite konstigt med den som följt med 8ggr till Amerikat för att lära ...... är han trög? ...... eller? :grin:

Användarvisningsbild

Re: storregioner

halvproffs  
#380217 Att dom aldrig lär sig :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).