Skogsmiljö och Trädlära

SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

89 inlägg 19823 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

röjar kalle  
#380118 Pilsner bäck nu har man lärt sig något nytt tack Anders. :grin:

Användarvisningsbild

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

anersimyra  
#380119 Just de här är inte mina bilder, jag hade tänkt att fota vid " pilsnerbäcken " i vår, men det är som sagt inte längre aktuellt.. :sad:

Avatar Fallback

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

tallen100  
#380121 Nä en fin plats kan kan vara totalförstörd på bara någon timme om stollar får härja fritt :sad:

Användarvisningsbild

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

anersimyra  
#380122 Det var väl utkörda kubik per dag som fick råda.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

Göt  
#380135 Bra inlägg Anersimyra... förr skulle det städas och vara rent...men med de bilderna på före och efter så får man tänka efter....

Användarvisningsbild

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

Bax  
#380161 Och här tror man det skrivs om SNF, men inte då [emoji15]
Klyv tråden.

Användarvisningsbild

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#380175 Japp, dags att klyva tråden, @Fredrik Reuter

   TS
Användarvisningsbild

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

anersimyra  
#380250 Nya uppgifter har framkommit. Skogsstyrelsen ställde krav på Sveaskog att ta de hänsyn som skogsvårdslagen kräver vid avverkning intill vattendrag, skulden till det hela läggs på entreprenören.. :?:

Användarvisningsbild

Re: Sv: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#380253
anersimyra skrev:Nya uppgifter har framkommit. Skogsstyrelsen ställde krav på Sveaskog att ta de hänsyn som skogsvårdslagen kräver vid avverkning intill vattendrag, skulden till det hela läggs på entreprenören.. :?:


Källa tack!
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

anersimyra  
#380254 Källan är två vänner till mig som bor invid bäcken, de har träffat Sveaskogs miljöchef och skolstyrelsens representant ( Södermanland ) på plats.

Avatar Fallback

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

Bosse1  
#380271 Kan väl inte bli annat än kärvänligt när två offentliganställda munhugges.
Sveaskog tilldelas nog rikligt bidrag till restaurering,man måste ju rasera för att kunna restaurera.
Och sen blir det ju tillfälle att arbeta dvs arbetstillfällen 8)

Avatar Fallback

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

tallen100  
#380272
anersimyra skrev:Nya uppgifter har framkommit. Skogsstyrelsen ställde krav på Sveaskog att ta de hänsyn som skogsvårdslagen kräver vid avverkning intill vattendrag, skulden till det hela läggs på entreprenören.. :?:

Se där, att ställa till det så där gynnar ju inte någon (det ska det inte göra heller) men vid sån förstörelse får ju miljömupparna med all rätt vatten på sin kvarn, och det kommer leda till ännu hårdare regler och påhitt framöver
som även skötsamma markägare kommer drabbas av.

Användarvisningsbild

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

anersimyra  
#380368 " Miljömupparna " i detta fallet är allt från torpägare till jord och skogsägare i området.. :sad:

Avatar Fallback

Re: SNF vill skapa ett 30-40 000 ha stort skogsrike

tallen100  
#380445
anersimyra skrev:" Miljömupparna " i detta fallet är allt från torpägare till jord och skogsägare i området.. :sad:

Ja nu menade jag inte att dom är miljömuppar ( kanske uttryckte mej otydligt) :smile:

Menade mest att dom som ställer till på det viset förstör inte bara för sej själva utan för alla andra som sköter sånt där på ett "bra" sätt, finns nog ingen med naturintresse som skulle vilja lämna ett sådant resultat efter sej :cry:
Lider med dom som fått en sådan plats förstörd :cry:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).