Socialt (mer om oss)

Nu jävlar ska ja ner några kilo...

190 inlägg 68936 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nu jävlar ska ja ner några kilo...

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37858 har många gånger tänkt gå ner nått kilo, väger runt 105, är inte jätte tjock men känner att saker å ting skulle gå lättare om man lyckades gå ner lite... målet är minst 10 kg till jul....
å Tanken är att ja ska börja imorrn, lika så min tant, fast hon har tjuvstartat lite :lol:

ja ska börja träna, har tänkt börja springa lite på kvällarna, å ev gå till gymmet... å käka lite bättre men INTE sluta äta mat...

hur som helst så sitter ja å käkar hemlagade hamburgare nu... ska bli intressant att se om man klarar det...
har tänkt att inte hälsa på svärsläkten förrens till jul så kanske man kan chocka nån där, å bara det är lite pepp
:lol:

äre nån mer som gett sej fan på det å lyckats? å hur gjorde du?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37868 Jag tycker att du inte ska börja med ALLT på en gång, då kommer du garanterat lessna efter nån vecka. Det har iaf jag gjort när jag försökt ta upp träningen igen...
Gå mycket, det ger nästan samma effekt som löpning fast med mindre skaderisk.
När snön kommer är längdskidor jäkligt bra träning!

Matbiten har jag inga bra tips om eftersom jag själv skulle behöva gå UPP i vikt men skippa godis och bullar men ät vanlig mat fast kanske i lite mindre portioner så går det nog bra!
Man ska nog ha en järnvilja om man ska hålla sig till nån diet som innebär att man knappt får äta nåt av det man tidigare ätit.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37874 Har du nån simhall i närheten?Att plasksimma en timme i veckan+lite bastubad är bra för då rörs alla muskler och man har lite skoj samtidigt,men undvik att gå via puben hem :D

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37877 sluta äta har ja inte tänkt, men att dra ner på snask å annat man egentligen inte behöver stoppa i sej, ja har en ovana att dricka läsk ex vis... nu blir det vatten,
sen va gäller löpningen så går jag rätt mkt redan, har ju en liten dotter som ska köras runt i vagnen;) å va gäller Gymmet så är det nog mest för att komma under tak dom dagar vädret inte är med en, det finns ju gåband å roddmaskiner, å dom gillar ja, har usm silver i sculler för typ 15 år sen :lol:
å det med att köra så hårt så man ledsnar har hänt för många ggr redan men nu Jävlar 8) å nog blir det mjukstart iaf, 1 kg i veckan ska väl vara möjligt, inbillar ja mej...

å simning är bra träning, men det är det att få tid till att göra det, men visst nån gång ibland kanske,

hur som får man se hur det går, skulle vara skönt att fixa det nu, det har blivit lite för mkt maskinkörning dom sista 5 åren.... :oops: :lol:

   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37878 En liten fråga va fan är sculler för nåt.
Nu märks det att man inte håller på med sport :lol:

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37879
valmet901 skrev:En liten fråga va fan är sculler för nåt.
Nu märks det att man inte håller på med sport :lol:



Hur förklarar man de då??? en jävligt smal å lång båt me åror :? du har säkert sett nån på os eller liknande.... dom är lika smal som röven på en normal person å kanske 4-5 meter lång....

   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37882 Typ som en kanot fast länge ungufär då i så fall har jag fattat :roll:
Då måste du ha bra grundkondition om du varit SM mästare. :)

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37886
valmet901 skrev:Typ som en kanot fast länge ungufär då i så fall har jag fattat :roll:
Då måste du ha bra grundkondition om du varit SM mästare. :)


Det var USM..... å visst har man tränat, men tappade den iom ett puckat fruntimmer som inte lät mej träna, å dum var man att inte skicka ut henne direkt :oops: :x sen har det varit svårt som f-n att komma igång... har cyklat mkt å har en MTB som ja byggt själv som gick på långt över 40 lakan att bygga 8)
en som sagt man tappar motivationen när man kör å inte orkar som man gjort när man var tränings idiot... men nu ska det bli ändring på d

Ja hittade en film på utub

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#37897 Ja han tar alltså träningen med ro :lol: :roll:

Nä men när det gäller mat så är det viktigast att fösöka bli av med socker i olika former. Ni vet ju vilket tjat det har varit om fett länge, nu har flertalet undersökningar visat att det absolut inte är bra att dra ner fettet för mycket, det man främst tjocknar till av är socker och andra kolhydrater. Det finns i det långa loppet inget annat än att minska energiintaget och öka åtgången om man vill gå ner i vikt. Snabbmetoderna leder vanligen till det som kallas jojo-bantning, man går ner ett par kilo, sen går man up det och lite till till nästa gång och sett över lite längre tid så ökar man, fast i zickzack.

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37901 Sambon har börjat med sån här GI.Vad jag förstått så e de väl sockret som dom inte får äta, men god mat som tusan e de då.Kanske för god :oops:

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37904 Kan berätta om mig just nu.

Bugg kurs på söndagar alltså i kväll kom percis därifrån nu. 1,5h
Friskiss o Svettis medel styrka på måndagar minst 1h
Varje dag minst 30-45min gång/jogging.
Detta har gjort att jag på ca en under en månad nu gått ner mer än 5kg nästan 6kg.
Ligger på 88-90kg nu, 182lång.
Har legat i många år på 95-96kg.

jag bara sa nu ska det göras något åt det.
Bara börja å gå långa raska promenader på 5km per dag så kommer du å märka av det.
Mycke arm vift och rask gång.

Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37947 Det mest effektiva sättet att tappa kroppsfett på är morgonpromenader.
Förutsatt att kost och motion sköts i övrigt då.
En rask promenad på ca 45 min före frukost, en kopp kaffe kan man få hälla i sig innan.
En proteindrink är bra att ha i magen innan en sån promenad.
Anledningen till effektiviteten i detta är att kroppen på morgonen är inställd på att ta sin energi från fettdepåerna.
Stoppar man nåt i magen ställer kroppen om till att ta sin energi från födan.

Ett annat tips är att i möjligaste mån hålla sig ifrån kolhydrater kvällstid.

Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37953 annars är ju skogsplantering/skogsröjning ett bra sätt att få upp konditionen å få bort ett par kg, dessutom får man ju betalt för att träna :o

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37959
SkogsGotte skrev:annars är ju skogsplantering/skogsröjning ett bra sätt att få upp konditionen å få bort ett par kg, dessutom får man ju betalt för att träna :o

Det är ju mitt sätt.

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38002
SkogsGotte skrev:annars är ju skogsplantering/skogsröjning ett bra sätt att få upp konditionen å få bort ett par kg, dessutom får man ju betalt för att träna :o


Visst är det enkelt, man kan äta vad f*n man vill men går aldrig upp i vikt. Jag som har försökt gå upp lite nu i sommar har märkt att det är omöjligt så länge jag röjer så hårt som jag gör. Jag får väl vara tanig ett tag till då :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).