Motorsåg och handhållet

Sågsamlarnas Förening.

66 inlägg 28078 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

JensSkoog  
#316227 Ser att Johan Eriksson kom in två minuter före Suzuki Hasse, så då får han stå först i kön :wink:
Jag gillar hemskt att någon vill ha den! Själv har jag inte rum till å samla gamla sågar,
men kunne aldrig köra en sådan skatt på sopen.
Om Johan sänder mig ett PM med sin adress så tar jag den til Sverige nästa
gong jag blir snusfri och skickar den til han. :grin:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

JensSkoog  
#337288
Shindaiwa 416 22.07 (2).JPG
Grannen kom med den här i dag. Undrade om jag ville ha den. Shindaiwa 416. Vet inte hur gammal den är, och finner det inte ut på netet? Någon som har en aning?

Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

JensSkoog  
#351298 I dag dök det jamen upp en till Shindaiwa. Det är en 350, och i bra skick. Fixade lite på en Stihl MS 025, och killen lämnade Shindaiwaen eftersom han inte visst hur han skulle justera förgasaren??? Får kolla lite och se vad som behövs. Måsta ha varit en ÅF här i staden som har pushat dom, eftersom jag sett många här.
1447537227_shindaiwa_14.11.15_b_s.jpg

Om det finns någon som samlar Shindaiwa, så är det bara att skicka PM. Jag har inte rum för flera sågar :cry:

Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351696
JensSkoog skrev:I dag dök det jamen upp en till Shindaiwa. Det är en 350, och i bra skick. Fixade lite på en Stihl MS 025, och killen lämnade Shindaiwaen eftersom han inte visst hur han skulle justera förgasaren??? Får kolla lite och se vad som behövs. Måsta ha varit en ÅF här i staden som har pushat dom, eftersom jag sett många här.
1447537227_shindaiwa_14.11.15_b_s.jpg

Om det finns någon som samlar Shindaiwa, så är det bara att skicka PM. Jag har inte rum för flera sågar :cry:

Är det ingen annan som nappa på detta så den kommer in i samling och blir bevarad så kan jag ta hand om den(dem).
Jag har två, en 500 och en elektrisk så de får inget annat bra hem, så erbjuder jag dem en hyllplats.

Mange

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågsamlarnas Förening.

Suzuki Hasse  
#351717 Det är klart du ska ha nya sågar mangan så man inte behöver ligga sömnlös och oroas i onödan men vi vill se dom gå inom en snar framtid :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

JensSkoog  
#351718
Mange skrev:
JensSkoog skrev:I dag dök det jamen upp en till Shindaiwa. Det är en 350, och i bra skick. Fixade lite på en Stihl MS 025, och killen lämnade Shindaiwaen eftersom han inte visst hur han skulle justera förgasaren??? Får kolla lite och se vad som behövs. Måsta ha varit en ÅF här i staden som har pushat dom, eftersom jag sett många här.
1447537227_shindaiwa_14.11.15_b_s.jpg

Om det finns någon som samlar Shindaiwa, så är det bara att skicka PM. Jag har inte rum för flera sågar :cry:

Är det ingen annan som nappa på detta så den kommer in i samling och blir bevarad så kan jag ta hand om den(dem).
Jag har två, en 500 och en elektrisk så de får inget annat bra hem, så erbjuder jag dem en hyllplats.

Mange

Då skickar jag dem till dig när jag ska till Strömstad efter snus. Skicka mig din adress och telefonnr på PM. så kommer dem med bussfrakt.
Jens

Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351783
Suzuki Hasse skrev:Det är klart du ska ha nya sågar mangan så man inte behöver ligga sömnlös och oroas i onödan men vi vill se dom gå inom en snar framtid :mrgreen:


För mig är det lika viktigt o bevara dessa som vilken annan som hest.

Det vet jag inte om jag kan lova. Men se till att de får ett bra hem, det lovar jag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågsamlarnas Förening.

Suzuki Hasse  
#351792 Skönt att du tar hand om dom.

Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356675 Nu kom den första ikväll. La in den i Modell Bibloteket. Nu får den vila på hyllan resten av mitt liv i alla fall.

http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 52&t=26208

Så småningom kommer den att bli visad i nåt tema vi kommer att ha i Muséumet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

JensSkoog  
#356729
Mange skrev:Nu kom den första ikväll. La in den i Modell Bibloteket. Nu får den vila på hyllan resten av mitt liv i alla fall.

http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 52&t=26208

Så småningom kommer den att bli visad i nåt tema vi kommer att ha i Muséumet.

Så bra. Den andra kommer nästa gång jag ska över fjorden efter snus och rågkross :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#378294 Nu har de kommit. Jag har lagt in dem i modell bibloteket på CSCF.
http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 29#p203329
http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 52&t=26208

Det de saknar blir nog kompletterat framöver nån gång.
Nu är deras liv och historia räddat för eftervärlden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

Asmundtorp  
#378371 Har en sån stående om nån e intresserad , startar på startgas ,

Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#378380 Var i landet finns du?

Det där är en Jonsereds 62.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

Asmundtorp  
#378403 Skåneland :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sågsamlarnas Förening.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#378419 Klart vi ska leta upp ett bra hem till den på nåt vis!
Första Söndageseftermiddagen i månaden är det öppet i Muséet i Osby. Kaffe och guidad tur ingår i besöket! Jag är där nu på Söndag eftermiddag.
Vill du lämna den här kan du lämna den när du vill. Vill du vill träffas nånstans så löser vi det med.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).