ATV och UTV i skogen

Hydrauldriven timmervagn

11 inlägg 6148 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydrauldriven timmervagn

BM Buster  
#368965 Är det någon på forumet som testat någon vagn av annat fabrikat än avesta o kranman. Jag förstår ju att dom två står i en klass för sej, men vad finns för övrigt på marknaden och hur prisvärda/funktionella är dom för en som kör i skogen mer som
hobby.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

Fredrik Reuter  
#368969 Undrar om vi har någon som har hydrauldriven vagn från Vahva Jussi? Det kan vara ett exempel.

Kranman el Vahva Jussi?

Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

rokon  
#368978 Jag undrar om man kan använda hydrauldriften som en god motorbroms i utförsbackar?

Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

Robbanhög  
#369051 Jag kör just nu med en Kina vagn som är en avesta kopia och det funkar,har inte blivit så många timmar än. Den har ju inte samma precision som avesta eller kranman men funkar ju helt klart! Drivningen har hittills funkat bra som broms om man kör med den i hela tiden,har dock inte vart så brant än så kan ju inte säga hur det funkar då!

Avatar Fallback

Re: Hydrauldriven timmervagn

BM Buster  
#369100 Vilken vagn kör du med Robban? :shock:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

Robbanhög  
#369106
ImageUploadedByskogsforum forum1454011846.391733.jpg
4wmoto350 heter den.

Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

Kroken1  
#376190 Hej,

Har tittat mycket på Kellfri vagnar, tycker deras är robust.

Redigerat bort den fjärde referensen till samma film. Totte

Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

totte  
#376317 Klart dom ser robusta ut när man tittar på dom, måste vara riktigt grovt dimensionerade, eftersom dom är byggda av synnerligen dåligt stål.

Förresten inte så konstigt att du tittat mycket på vagnarna, enligt senaste information från admin är du anställd på företaget ifråga. Nu är det kanske inte så att Skogsforum är nån bra plats att göra reklam för märket ifråga, här finns nämligen alldeles för mycket folk som gillar kvalitet.

Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

Robbanhög  
#376323 Efter att gjort misstaget att köpa Kina vagn vilket blev dyrt så blev det kvalitetsvagn från avesta! Så även om jag skulle köra 10 lass om året! (Så länge höll kinakvaliten)

Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376499 Har en Vahava Jussi 310. Tycker den är jättebra. Provkört kransande och Avesta på skogsmässor men tycker inte min saknar något. Kört hem årsved i tre år och en hel del sågtimmer. Är nästan pinsamt nöjd. Och yxa har fantastisk service även nu efter att de slutat sälja den har de alla delar till vagnen hemma på lager. Krökt en hydraul till ett stödben och behövt nån bult. Har två hydraulpaketet till den, ett med en briggsmotor och ett med en kinamotor. Kinamotorn var skit men har kvar den som resdel. Briggs vanguard motorn startar på första rycket jämt.

Användarvisningsbild

Re: Hydrauldriven timmervagn

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376501 Glömde skriva... Det. Bästa är ju att den har tvåspaks. Skulle aldrig köpa en vagn som inte har det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).