Skotare

FILMER - skotare

565 inlägg 478840 visningar 69 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
masterchief  
#36225 Inte utan man undrar hur det där gick till :oops:

Rottne skotare
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36581 Fixa en liten snutt av skotaren,iofs bra terräng men ändå syns det hur bra ALSen jämnar ut allting :D

Avatar Fallback
Ellingsson  
#36586
Simba skrev:Fixa en liten snutt av skotaren,iofs bra terräng men ändå syns det hur bra ALSen jämnar ut allting :D



Hur många ton va det? visst var det granmassa?

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36632 Jo det var granmassa,el. egentligen slipmassa som ska till UPMs fabrik i Rauma ca 30mil söderut,går med järnväg.
Vikt? Sorry glömde jag att fråga :oops: men han har aldrig över 18 utan ligger mellan 17 och 18 hela tiden,och det är det där sortimentet som varierar mest i vikt /m3,ibland så behöver man knappt köra upp förlängarna.
Det går att bredda ett steg till men vi tycker att krangeometrin blir lite lidande då när man lossar(hamnar å köra vippen mera) så vi kör han mest i det här läget :D

Avatar Fallback
Ellingsson  
#36646 Okej,såg så vansinnigt stort ut,men det kanske beror på att lasset blir ganska högt på en 1710 ?

Avatar Fallback
Yanmar 1502d  
#37426 Hoppas att jag nu gjort rätt så att ni kan se detta :?

Skulle inte vilja vara markägare eller skotarägare.


Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37445
Yanmar 1502d skrev:Hoppas att jag nu gjort rätt så att ni kan se detta :?

Skulle inte vilja vara markägare eller skotarägare.




näe fy fan :S det konstiga är att skotaren tar sig fram oxå xD

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37461 Ser ju fasen ut som de kör i en bäck lr. nåt!!?

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37469 Här kommer 2 filmer när jag kör eco log. Lite ovan var bara 2 dan :) inte bästa kvaliteten heller.




Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37508 Har ni bytt bort 840n??? Lr. ere en demomaskin?

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37512
Engstrand skrev:Har ni bytt bort 840n??? Lr. ere en demomaskin?


Nej nu ska han sälja allt så vi lär inte få nån ny maskin :? Var utlånad 3dagar åt en annan entreprenör.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37516 Ajfan då! Hörde att Sune inte gillade att skota efter forestlinen! Lr. snarare att skota efter en beståndsgående.

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37520
Engstrand skrev:Ajfan då! Hörde att Sune inte gillade att skota efter forestlinen! Lr. snarare att skota efter en beståndsgående.


Japp han tyckte de blev mycke å hålla koll på så han skulle bara ha 2004an kvar. Nej de är de nog ingen som gillar :) virket blir och hamna så jävligt när de kommer inifrån. Roger kör månaden ut sen börjar han åt en annan . har annat på gång jag med.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37534 Okey...Men skördaren kan inte vara gammal väl?? ..Ja i dessa dagar behöver väl inte en maskinförare gå hemma många dagar utan jobb!

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37558
Engstrand skrev:Okey...Men skördaren kan inte vara gammal väl?? ..Ja i dessa dagar behöver väl inte en maskinförare gå hemma många dagar utan jobb!


Nej vi fick den i april har jag för mej har snart gått 1500 tim men har vart mycke småstrul med den. Nej jobb finns de så de är inga problem :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).