Öppna kategorin

Officiella gnäll och gnöl tråden!

172 inlägg 53885 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

sealing  
#375146 satt i skotarn en kväll och började frysa som en hund, drog upp värmen lite till och fortsatte en stund. Började frysa igen och nu kollade jag hur varmt jag hade i hytten och tempen låg på 27 grader. Parkerade skotarn och åkte hem och la mig. Har varit sängliggande i ca 3 dagar bortsett från ett besök hos doktorn som konstaterade att jag fått svininfluensan. Blev sjukskriven hela nästa vecka och jag har förhoppningar om att jag ska bli frisk snart.... Har aldrig känt mig så jävulskt dålig någonsin! :sad: :sad:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

nattuggla86  
#375157 Så in i helvete trött på alla som bara ser motgångar och mörker. Deras chef är dum i huvudet, invandrare är dumma i huvudet. Regering är kass, försäkringskassan och sjukvården är kass. Men aldrig att de människorna inser att det är deras huvuden det är fel i. Såååå trött.

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

tallen100  
#375185 Javisst är det dumt, allt är ju perfekt hela tiden :roll: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Hema  
#375188
nattuggla86 skrev:Så in i helvete trött på alla som bara ser motgångar och mörker. Deras chef är dum i huvudet, invandrare är dumma i huvudet. Regering är kass, försäkringskassan och sjukvården är kass. Men aldrig att de människorna inser att det är deras huvuden det är fel i. Såååå trött.

Utan dessa individer hade du inte kunnat göra ett inlägg i just denna gnälltråd. :lol: Så det är ju positivt iaf. :)

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

svampbob  
#375443 Idag verkar det vara min tur att sitta hemma och snora. Vaknade igår med huvudvärk och lite ont i halsen. Åkte ändå till skogen och högg vilt i 5 timmar tills jag fick åka hem p.g.a. Slut på kedjeolja. Hade inte en tanke på att vara sjuk tills jag såg ytterdörren hemma. Kan det vara psykiskt? :surp:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

machonisti  
#375950 En sån där otursdag!
Sparkade till huggarbältet som låg på golvet medans jag filade sågen. Klädde på mig skogspaltorna och åkte till skogs. När jag skulle flytta en massabit märkte jag att hölstret var tomt, hade förstås hoppat bort då jag sparkade till bältet.
Hakade fast måttbandet och apterade en gran. Då jag knyckte loss lämnade kroken och blåa tampen kvar i trädet medans måttbandet snurrade som bara den....
Nåja. Sågade en måttkäpp och körde ett par tankar som faktiskt gick riktigt bra.
Sen lastade jag ett björklass på skotaren för att varva jobbet. På väg ut skar vagnboggin ned i mossen.
Lastade av halva och provade igen. Men icke halt som bara den i blötsnön. Lastade av hela lasset men det hjälpte inte.
Nu började även traktordelen visa tendens på att skära igenom.
Kan nämna att det var omöjligt att backa, bakre vagnsdäck låg jämn med marknivån.
Ringde en kompis som jag hämtade. Det är viktigt att ha en utanför hytten så att allt man gör går åt rätt håll.
Hängde en grip med grov björk i kran som motvikt. Körde försiktigt medans kompisen matade ris under däcken.
Bara ca en halvtimmes trix fick vi maskin på fast mark.
Kände längre inte för skogsarbete utan åkte hem till familjen.

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Vardon  
#375953
Hema skrev:
nattuggla86 skrev:Så in i helvete trött på alla som bara ser motgångar och mörker. Deras chef är dum i huvudet, invandrare är dumma i huvudet. Regering är kass, försäkringskassan och sjukvården är kass. Men aldrig att de människorna inser att det är deras huvuden det är fel i. Såååå trött.

Utan dessa individer hade du inte kunnat göra ett inlägg i just denna gnälltråd. :lol: Så det är ju positivt iaf. :)


Vi människor ska tänka ungefär 56 000 tankar varje dag - det gäller att ligga i så man ska hinna med... :)

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

isteskog  
#375963 En riktig måndag, Macho ......... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

sundelius  
#375980 Gott att du kom utan draghjälp dock och
Imorgon är det tisdag :-BD

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

sundelius  
#375999 Ikväll är det synd om sundelius :surp:

For glad i hågen på övning med räddningstjänsten som brukligt på måndagar under min jourvecka.
På schemat stod det " En tuffing "
Hmmm
Visade sig vara ett friskis och svettis pass :shock: , va fan kärringympa för macho karlar.....

Satan vad ont jag har nu, kommer få bita ihop imorgon i skogen.
Jag ska ALDRIG kalla det kärringympa igen jag lovar.

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

JensSkoog  
#376017
sundelius skrev:Ikväll är det synd om sundelius :surp:

For glad i hågen på övning med räddningstjänsten som brukligt på måndagar under min jourvecka.
På schemat stod det " En tuffing "
Hmmm
Visade sig vara ett friskis och svettis pass :shock: , va fan kärringympa för macho karlar.....

Satan vad ont jag har nu, kommer få bita ihop imorgon i skogen.
Jag ska ALDRIG kalla det kärringympa igen jag lovar.

Nu fick jag mig ett gott skratt :lol: :lol:
Tackar Sundelius :-BD

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

totte  
#376083 Jaha då var det dags för ett inlägg här. Sitter här med huvudvärk, ont i kroppen och småfebrig. Hosta och begynnande snuva ingår också.

Och jag som skulle åkt bort till Kulla-bygden imorgon och hämtat en bunt fina reservdelar till Emilia. Den resan blir uppskjuten.

Citerar en gammal Povel-text: "Jag är nog det syndaste om man har sett".

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

alias  
#376101
totte skrev:Jaha då var det dags för ett inlägg här. Sitter här med huvudvärk, ont i kroppen och småfebrig. Hosta och begynnande snuva ingår också.

Och jag som skulle åkt bort till Kulla-bygden imorgon och hämtat en bunt fina reservdelar till Emilia. Den resan blir uppskjuten.

Citerar en gammal Povel-text: "Jag är nog det syndaste om man har sett".


Ett annat talade Povel-citat är från "Gräsänkling Blues":
"Jag ska köpa nya fiskar, ty de gamla har tatt slut,
och jag själv är lika vissen såsom cissusen ser ut...
åhåhåhåååh, ja jag mår inte rihiktigt bra..."

Med reservation för felaktigheter i återgivningen av låttexten beroende på dålig hörsel.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376135 Utspilld hypoidolja luktar fan :sad:

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

tallen100  
#376140
Röjkvist skrev:Utspilld hypoidolja luktar fan :sad:

Värre än ur dunken? :mrgreen: :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).