Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Ändrad ägarstruktur i Rottne Industri AB

6 inlägg 8256 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ändrad ägarstruktur i Rottne Industri AB

Fredrik Reuter  
#374955 Rottne Industri AB i Rottne utanför Växjö går nu ut och meddelar att det ändringar i ägarstrukturen i bolaget som tillverkar skördare och skotare.

VD Rolf Andersson och Exportansvarig Roland Axelsson har tidigare varit delägare i Rottne men har nu enligt tidigare bestämmelser överlåtit sina aktier till övriga ägarna i företaget.

Största ägarna i Rottne Industri är nu Anders Börjesson som äger 46 %, Maria Nordestedt som äger 30 % och Börje Karlsson som äger 24 %

Börje Karlsson är för övrigt personen som startade hela företaget ikring 1955.

http://www.rottne.com/aktuellt/agarfora ... dustri-ab/



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Ändrad ägarstruktur i Rottne Industri AB

jannee  
#374976 Och Maria dottern = Familjen har fortfarande full kontroll - vilket i sin tur är för väl.

Avatar Fallback

Re: Ändrad ägarstruktur i Rottne Industri AB

Flax12  
#374986 Imponerande. Stabilt, svenskt och småländskt :wink:

Användarvisningsbild

Re: Ändrad ägarstruktur i Rottne Industri AB

Fredrik Reuter  
#375006 Ja, det är stabilt!
Kassalikviditet i paritet med Bengt Dennis-ränta a'la 1992!

Tror ni det finns någon sanning i skrönan att Börje Karlsson tackade nej till CAT's bud på att köpa Rottne med kommentaren - "Är Rottne värt så mycket som ni bjuder så säljer jag aldrig!"

:wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ändrad ägarstruktur i Rottne Industri AB

totte  
#375028 Sant eller ej, det borde och skulle kunna vara sant. :grin: Var på studiebesök där på 70-talet, när det bara byggdes Blondiner. Åsikterna om en hel del var, kan man säga, ganska tydliga.

Avatar Fallback

Re: Ändrad ägarstruktur i Rottne Industri AB

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375035 Många som har velat köpa Rottne genom åren, men ingen har haft råd har jag hört från säker källa!
Jag är full av beundran.
Magnus Wallin
Malwa

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).