Grävmaskiner

Minigraver med stegmater i skogen

342 inlägg 178120 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Minigraver med stegmater i skogen

Baltus  
#205977 På min maskin sit der berre vanilg 7-leder, dvs. du har 2 lederar til overs.
Men då eg hadde "nappa" min, vart det nok å begynne fram på nytt.
For den rekka med sukkerbit, som er brukt som koblingsboks inne på maskin. Er nok ikkje av det meeeeest, avanserte!!
Senast redigerad av Baltus ons 23 jan 2013, 11:07, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Minigraver med stegmater i skogen

erik__j  
#206012 Tänkte att jag skulle göra en jibb till stegmataren, vad har ni för åsikt om den?

Användarvisningsbild

Re: Minigraver med stegmater i skogen

stegmaster  
#206080
erik__j skrev:Tänkte att jag skulle göra en jibb till stegmataren, vad har ni för åsikt om den?

Finns vel flera olika forslag om du kollar tidligare i denna tråden, själv ska jag ochså snart igång med en jibb, och tyckte denna til Baltus såg fin ut.
Kommer bli nåt lignande för mig.

Bild

Avatar Fallback

Re: Minigraver med stegmater i skogen

Baltus  
#206334
stegmaster skrev:
erik__j skrev:Tänkte att jag skulle göra en jibb till stegmataren, vad har ni för åsikt om den?

Finns vel flera olika forslag om du kollar tidligare i denna tråden, själv ska jag ochså snart igång med en jibb, och tyckte denna til Baltus såg fin ut.
Kommer bli nåt lignande för mig.

Bild


Har eg klart å laga noko som andre og synest var bra! Det var artig å høyre!! :smile:

Vil vel anbefala å bruka ein lite større profil på kanalen enn 80x80x8, kanskje 100x80x8. til maskin med vekt på over 6,5 - 7 tonn.
Fordi at det bli nok eit større lyftemoment og krefter i sving med ei større maskin.

Avatar Fallback

Re: Minigraver med stegmater i skogen

Baltus  
#306136 Hei Stegmaster!
Tid har gått fort! Og håpar at din jibb no er i bruk.
korleis vart den!? Kan vi få sjå nokre bilde!??

Användarvisningsbild

Re: Minigraver med stegmater i skogen

stegmaster  
#306164
Baltus skrev:Hei Stegmaster!
Tid har gått fort! Og håpar at din jibb no er i bruk.
korleis vart den!? Kan vi få sjå nokre bilde!??


Det ble bra, har kjørt med den lenge nå.
slenger opp noen bilder som jeg fant i farten.

DSC_5167.JPG

DSC_5166.JPG

DSC_5214.JPG

20140324_103831.jpg


Inne fra hytten.
20140324_114821.jpg

Avatar Fallback

Re: Minigraver med stegmater i skogen

Baltus  
#308834 Gøtt år!
Heisann! Takk før bilde.
Denna ser fin ut, ikkje minst med orntlige slangehaldarar!
Var noko liknande som eg funderte på i byrjinga,men så fekk eg eit tips om å prøve å lage ei form for kombi, jibb/skuffe.
Må nok innrømme at kombi er ikkje 100% på alle område, lite for lang og ikke best å grave med.

Användarvisningsbild

Re: Minigraver med stegmater i skogen

stegmaster  
#374918 Filmadet lite i går då jag forsökte ordna til lite efter div, vindfällen, och träd jag bara knuffadet undan med grävmaskinen då jag gjordet en liten väg.
Var en del övergrovt (för stegmaster`n) som syns, sen låg dom kryss och tvärs, så det kravdes lite kraft för att endast dra loss träden.
Men det går absolut smdigare med Naarva`n enn med motorsåg, fast jag fick kapa loss rotstocken på flere med motorsågen.
Men något hastighetsrekord blir det inte med en stegmater, men den jobbar på jevnt.
Sen er det ju trevligt och sitta värmt och lyssna på radio, när man er i skogen. 8)
Blev klar med 2 fulla lass på drygt 3 timar (ca 11-12fub)
Skotade hem det i dag.

Tog forövrig tiden på byte från skopa til klart aggregat.
Gick precis 2:45 min från jag lossadet skopan til jag var klar med stegmataren.
Från koppling går ennu snabbare.


Ser at filmen blev lite langdryg, forsökte "Speeda" upp sista halften, men av någon anledning så blev det bara 1 träd. :oops:


Lade til filmen i denna tråden, då den kanske platser bättre här.



Avatar Fallback

Re: Minigraver med stegmater i skogen

Førland  
#374926 fin film :-BD Hva bruker du grana ti?l ved?eller får du noen til å sage de for deg?de så ganske fine ut mange av stokkene .

Användarvisningsbild

Re: Minigraver med stegmater i skogen

stegmaster  
#374958
Førland skrev: Hva bruker du grana ti?l ved?eller får du noen til å sage de for deg?de så ganske fine ut mange av stokkene .

Det er ikke mye gran som hugges. (finnes ikke så veldig mye heller, selv om det syns en del i denne filmen)
Det som hugges i løpet av sesongen er stort sett det du ser i videoen, så det blir ikke så mange m3.
Noen ganger ønsker skogeieren noen stokker som han kan sage på det lokale bondesagbruket, så da bruker jeg hugge litt ekstra til detta, men ellers blir det bare noen paller med ved.(til eget bruk).

Avatar Fallback

Re: Minigraver med stegmater i skogen

Førland  
#375063 Ok

Avatar Fallback

Re: Minigraver med stegmater i skogen

Baltus  
#708882
Baltus skrev:På min maskin sit der berre vanilg 7-leder, dvs. du har 2 lederar til overs.
Men då eg hadde "nappa" min, vart det nok å begynne fram på nytt.
For den rekka med sukkerbit, som er brukt som koblingsboks inne på maskin. Er nok ikkje av det meeeeest, avanserte!!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).