Motorsåg och handhållet

Husqvarna

10 inlägg 4655 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna

steppdeck  
#374768 Arvet denne og kan tenke meg og sette den i stand. Hvilken type husqvarna er dette?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna

Jocke91  
#374774 Ser ut som en 444SG

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna

steppdeck  
#374775 Takker, da har jeg litt å tygge videre på. Var dette bra sager i sin tid?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna

johan eriksson  
#374783 Fel tank för att vara en SG, SE är det nog snarare, men tror att det borde varit aluminium till tanken på de med. Kan ju ha fått tank från en 44 under årens lopp.
Hur som så var det en proffssåg på sin tid, går ganska bra än idag om man hittar en skaplig.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#374859 Är nog vara så att det är 44 tank. Ingen nackdel med det förutom brist på värme.
Finns en del som går riktigt underbart...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna

Brumsten  
#374934 Hemslöjd, blandade delar, ingen SG, fel tank, troligen en 240 eller 340 med tanke på gasspärren, 444 hade rundad tangent.
Kolla med Riksantikvarieämbetet, det är 2016 nu om någon missat det.
Ha de.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna

johan eriksson  
#374950 240 och 340 har alu tank, är plast tank här och det var 44 först med om jag minns rätt

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna

johan eriksson  
#374952
1455905080_image.jpeg


Så ser det ut på en av mina 44or, ganska säker på att alla ser lika ut, kan kolla imorgon orkar inte gå ut nu.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375003 Tror 40 Practika var först ut med plast tank i den serien. 44 ska inte ha annat.

Jag har sett 444 med plast start original, men nog inte nån oskruvad som haft plast tank från fabrik.
Den 644 jag har från Japan har plast tank, 445 också därifrån har det inte. Dessa var nog sist ut i serien.

Brumsten.
Här hittar du dem på bild om du vill se flera: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... m.php?f=22

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna

steppdeck  
#376628 Den fikk ny plugg, sverd og kjede fra Oregon etter en tur på Jula i går, starter lett og går godt!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).