Öppna kategorin

Officiella gnäll och gnöl tråden!

172 inlägg 53864 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

isteskog  
#374327 Gick ur Fäjsboka för två år sen. Saknaden är ....... obefintlig :mrgreen:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Fredrik Reuter  
#374329 Ja, jag är på god väg själv, inte aktiv där, men ändå.

Men jag fattar inte hur de kan göra en sådan grej, dom pissar på en del av de som håller sajten levande!
Men det är klart, är man störst så spelar det ingen roll vad man gör, allt förvandlas till magi! :YMALIEN: $-)

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#374332
Fredrik Reuter skrev:Ja, jag är på god väg själv, inte aktiv där, men ändå.


Samma här men jag kommer att missa ett par grupper jag är med i. Men det man får ut av grupperna brukar minska med tiden.
Min ena sons konto blev kapat för några år sedan. Jag bad Facebook om hjälp att spåra den skyldige men fick inget svar.

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

BjörkenPer  
#374334 Det främsta argumentet som folk använder för att fortsätta vara medlemmar på facebook är väl “att hålla kontakten med gamla kompisar/bekanta”, människor som man aldrig skriver till, skickar inga julkort till, ser aldrig, bor inte i närheten av, man gillar inte deras bilder/delningar, som man inte har haft behov av att träffa på flera år och som troligen har glömt bort vad du heter och vem du är.

Egentligen så (tror jag) att dem inte kan lämna facebook pga ett beroende där hjärnan älskar/ vill ta emot ständig ny, lättillgänglig och ofta informations tät/ övergripande information hela tiden.
Detta kan leda till att folk bara blir intresserade av korta gripande rubriker och kortfattade artiklar (ofta om något helt onödigt), som i sin tur gör att dem inte läser riktiga nyheter eller orka läsa längre reportage som i sin tur leder till en minskad allmänbildning hos människor.

Bra tråd för övrigt :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

jannee  
#374339 Nu får du allt vakna upp Fredrik, loggas ut varannan vecka - så var det minsann inte förr :mrgreen: :grin: :grin: :grin:
Sen är jag förbannad på min djävla röjsåg, när jag tankat och ska köra igång så startar den direkt, går i 2 till 3 min för att tvärdö, när den sedan fått vila i tio minuter går den hela tanken tom. Vid nästa tankning samma dj**la visa.
Varför måste fanskapet vila mellan tankningarna, sågen är tammefan latare än vad jag själv är - och det vill inte säga lite. 😈

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Vardon  
#374340 Detta är väl iofs gnäll och gnöl men anknyter till sociala medier. Mitt mardrömsscenario just nu är:

Zombievirusutbrott och fungerande internet.

(Zombie - hotfulla varelser som äter hjärna och blir du biten så kommer bli en, de blir fort många, oftast dumma)

Då har man först alla zombies samt hela nätet är översvämmat av okristiskt delade tips:
Här finns en säker plats (självklart den plats med mest zombies norr om Grövelsjön men folk delar hejvillt)
Olika tips om att man kan hälla salt i bettet så smittas man inte (nej men det kommer att svida duktigt)

Och så kommer det fortsätta medan mänskligheten går under, lika bra förresten.

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#374341 Vad gnällig du är Jannee :smile: min såg startar men däremot har jag nått strul i kroppen. Känns som jag har tappat både kompression, gnista och körs på fel bränsle.

   TS
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Umea  
#374373 Rolig tråd !

Förstår dig Seb macahan ligger själv sjuk, Fy så Trist det är.

Lårdjup snö ganska Trist.

Ni har det bra Ni som bor söder över och slipper brottas med stora snömängder,

Lyckost Er !


I helgen blev jag tvungen att backa och inse att jag inte längre klarar av att röja i lårdjup snö

jag fick helt enkelt ge upp efter endast en tank !! De ni !! Hur Trist som helst.

Ingen röjning kan utföras på länge, kan ni förstå hur fruktansvärt Trist det känns ?

Tur att Skogsforum finns men det dröjer väl inte så länge till så får man väl använda kikare för att se den skira texten.

Trist, Trist det är vad det är det !

Hoppas ni alla andra har det bättre !

Trist hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#374503 @vardon nu, hoppet är det sista som överger människa. Nu ska vi se om lite Glenn Morangie inte kan råda lite bot på en ynklig varelse. Jag återkommer med utfall.

   TS
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

tallen100  
#374509
Seb macahan skrev: Nu ska vi se om lite Glenn Morangie inte kan råda lite bot på en ynklig varelse. Jag återkommer med utfall.

Hoppas det inte funkade för bra, vore synd om det blir tyst i tråden :wink:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Tjita1  
#374524 Jag har lätt ångest över om det är en bra idé att starta företag, och om min idé isåfall bär, eller om jag ska fortsätta gå arbetslös och leta efter nåt passande jobb, vilka det inte precis kryllar av...

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

tallen100  
#374536
Seb macahan skrev: Nu ska vi se om lite Glenn Morangie inte kan råda lite bot på en ynklig varelse. Jag återkommer med utfall.

:lol: Du somnade va? :shock: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#374563
Tjita1 skrev:Jag har lätt ångest över om det är en bra idé att starta företag, och om min idé isåfall bär, eller om jag ska fortsätta gå arbetslös och leta efter nåt passande jobb, vilka det inte precis kryllar av...


Nej nej, gör inte det. Som egen i Sverige är man 2:a klassen medborgare. Du måste betala moms o skatt o välja dina arbetstider själv. Går det bra tror alla att du skattefifflar och går det dåligt så visste alla det i förväg. Jag vill veta mer. Men inte i gnäll tråden.
Whiskey o förkylning!! Till en början kändes det bra, förutom att det smakade hälften så bra som det skulle. Två stadiga och en viss glädje infann sig i ca 10min för att bytas av med 40graders feber. Nej inget jag kan rekommendera. Inte i mitt skick i alla fall. Vid en vanlig förkylning kanske men jag tror jag har svininfluensan fågelinfluensa sika virus och kanske en släng av galna kosjukan. Kan säga att jag aldrig någonsin varit så risig.
Idag kommer mitt aggregat, usch o fy.bara en massa mer jobb! :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

ananders  
#374610 Får sälla mig till Sebs sjukstuga. Vaknade inatt med illamående och feberfrossa. Skakade så i sängen så att sambon trodde vi hade en massagemadrass.
Gick upp och satte mig på toaletten för att vara på plats om något skulle komma upp. Både illamåendet och frossan lade sig ganska snabbt så nu har jag bara lite feber.

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Amatörhuggare 62  
#374615 Blött å skitigt, efter nattens Snöblask. Inget roligt att hugga massaved,
Tror jag börjar få Influensan, Typiskt. har inte tid att ligga ner.
Ligger efter, sedan jag mekat på 6300 an.

Bokföring tänkte jag ! Inte roligt det heller. Då är man dålig.

Men Skogsforum, lättar upp stämningen lite.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).