Öppna kategorin

Officiella gnäll och gnöl tråden!

172 inlägg 53887 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

tallen100  
#374158 Ja glad och positiv kan man vara på andra ställen 😡 :lol: :lol: :lol:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

jannee  
#374159 Jag tycker inte om förändringar, är eller var väl bra som det var. Varför hålla på att krångla. T.o.m Fredrik inser att det inte var någon 100% men det får väl bli som det brukar bli = tiga och acceptera tokigheterna.
Nää, ALLt var nog bättre förr :mrgreen: :grin: :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

plutten  
#374166 Varför oroa sig ? Det reder ändå aldrig upp sig.

Avatar Fallback

Re: Sv: Officiella gnäll och gnöl tråden!

svenssons  
#374167
plutten skrev:Varför oroa sig ? Det reder ändå aldrig upp sig.
Nä precis! Allt kommer ändå gå åt helvete tids nog...

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

ananders  
#374173 Ska tillbaka till jobbet imorgon efter drygt 6 veckor hemma, SUCK. Inga hembakade frallor till förmiddagsfika utan torra mackor och en halvrutten banan. Ingen hemlagad middag till middag utan torra mackor istället. Inga hembakade kakor till eftermiddagsfika utan ingen eftermiddagsfika alls. Ingen katt på magen under middagsluren, ja inte ens en middagslur.
Så vad nytta skaffar oss jobbet egentligen.

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Hammaren  
#374188 Nä fy fan! Imorgon kliver man upp och så är den dan förstörd! Igenisad biljävel och hundkrukorna ska ut och pissa innan man kan åka, 4mil enkel resa ut i skogen, upplega på trädhelvetena, slem i halsen, osnitslade rågångar, nä fy fan det har varit bättre med en kopp kaffe i Säffle!!

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Hammaren  
#374191 Glömde säga att nu måste man ju på med brillorna fö att se vad det står på datorjäveln också! :shock:

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

jannee  
#374195 För mig spelar det ingen roll, är suddigt hur jag än gör, kanske meningen är att man bara ska använda mobilen, där ska det visst fungera bättre - tro't den som vill. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Tjita1  
#374224 Det är för svårt att starta företag, eller egentligen närmast att driva företag, så jag orkar inte...

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Hema  
#374252 Man lägger miljoner på ombyggnation av lokalerna, tjänstemännen får luftiga och efter veteskapliga rön bra arbetsplatser, men produktionen (som drar in något) den ska man trycka ihop så att det inte går att jobba effektivt. Nee det luktar jobbyte!

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

röjar kalle  
#374257
Slutaharoligt skrev:Efter att batteriet i bilen laddade ur totalt vid besöket i Sälen så har den fungerat sådär, problem med rutor och lite annan el. Var in till vår mekaniker idag som kopplade upp den och hittade 10 systemfel... :|
de flesta gick att återställa/ta bort, men måste aningen leva med att vänster bakruta åker ner när man trycker "upp" knappen och åker upp när man trycker "ned".
Eller åka till till bil och buss så de får koda om det.
Varför har jag alltid otur med mina bilar? Är det meningen att jag ska skaffa häst och vagn? :roll:

Häst och vagn vet inte vad som är bäst men när du på väg hem ser alla delarna av redskapet.Som skulle sitta fast på hästen efter den fått försig att nu är det hemgång och slut jobbat :sad:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Fredrik Reuter  
#374308 Gnäll och gnöl var det va?

Håll i er nu!

Jag följer utvecklingen av internet med starkt intresse och ni som läser min blogg vet att jag skrivit om Facebook tidigare i den.
Så också nu.
För nu har det blivit värre, mycket värre!

Videon jag bäddat in nedan är från en kanal på YouTube som ursprungligen tar upp copyright, felaktigheter och missbruk på webben. De är helt enkelt en nagel i ögat på främst stora "Freebooting" konton.
Freebooting kallas det fenomen där användaren laddar ner andras videos, gör om dem lite och sedan laddar upp dem själva och tar alla intäkter och cred.

Det vanligaste förfarandet är att ladda ner en video från YouTube och ladda sedan upp den på Facebook.

En undersökning visade nyligen att 72,5% av de videos som undersökningen granskade på Facebook var stulna videos från främst YouTube. 72,5%!

Men nu till gnället!

Facebook tjänar grova pengar på dessa videos, miljontals dollar troligtvis.
Som du ser i videon nedan så har kanalen fokuserat att avslöja och smutskasta en av de största freebootarna på Facebook. De har helt enkelt skapat en parodi-sida på Facebook om sidan som stjäl videos från YouTube och lägger upp dem på Facebook.

De har också anmält den ursprungliga personen/sidan som stulit videos och lagt upp på Facebook till Facebook. Detta eftersom Facebook säger sig ta mycket allvarligt på stulet material och freebooting!

Vad som sedan händer är helt otroligt, man kan knappt tro det är sant!

Facebook stänger ner parodi-sidan utan förvarning.
Men det gör inte bara det, de flyttar över alla "likes" denna sida hade till den sida som lägger upp stulna videos!
88.000 personer hade gillat parodisidan av den enkla anledning att de vill att Facebook tar tag i freebooting-frågan.
Helt plötsligt gillar dessa 88.000 personer den största sidan av stulet material - utan att det vet om det.

Facebook gör detta som straff mot parodisidan och också (indirekt) mot sina medlemmar som inte gillar stulet material.
Facebook säger till 88.000 av sina medlemmar - gilla stulet material eller fuck off!

Money talks!


Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Hema  
#374321 Intressant, hade ingen koll på detta. Hoppas folk hoppar av Facebook. Jag jobbar på det...

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#374323 Ytterligare en anledning o skippa andra sociala skitmedia och satsa all in på skogsforum. Om några år till äger storbolagen inom sociala media oss fullständigt. Jag är skeptisk.....detta är ju ett tydligt exempel på hur man kan manipulera med opinionen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#374325 Lämnade FB i december, definitiv radering (säger de att de gör i varje fall). saknar det endast marginellt.

Messenger var i och för sig bra, men det finns många alternativ, inte minst gamla sms osm fortfarande är bar i vissa sammanhang. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).