Skördare

Problem Grangärde 828

22 inlägg 12281 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Problem Grangärde 828

LudwigBjörkman  
#373577 Jag tror bara det är on off.

Användarvisningsbild

Re: Problem Grangärde 828

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373598 828 har två hastigheter på matningen. Matningen styrs av 3 stycken NG 6 ventiler.
Vid långsam matning är en ventil aktiverad och vid snabb matning är båda dom andra aktiverade. (Tillsammans med den första)

Jag vet inget om ditt mätsystem men långsammatningsfunktionen tror jag nog att du ska kunna ha. Matningen styrs on/off.

Användarvisningsbild

Re: Problem Grangärde 828

LudwigBjörkman  
#373760 Precis, spakfunktionen rotator och en pedal på golvet. Gör jag så börjar den mata i hög hastighet direkt, jag tror nog bara det är on off isf på s90. Ska testa det där med att dra i spaken.

Användarvisningsbild

Re: Problem Grangärde 828

LudwigBjörkman  
#629513
ulan skrev:Det var svärd hemma givaren som va boven! Tack för hjälpen :smile:

Jag lånar en gammal tråd. Har problem med såg hemma givaren som glappar, misstänker att den är slut. Är en liten symbol på skärmen för när svärdet är hemma som blinkar till ibland och då funkar matningen även framåt.

Kan jag på något vis koppla från denna funktion, så att jag kan köra vidare i väntan på ny givare? Gäller Rottne 2002 från -95, med Grangärde 828 aggregat. System 90. Läser i instruktionsboken men tyvärr utan framgång.

Mvh Ludwig

Användarvisningsbild

Re: Problem Grangärde 828

hemhuggare  
#629524 Det borde väl gå att bygla ute vid givaren eller vid någon kopplingsplint på väg dit

Användarvisningsbild

Re: Problem Grangärde 828

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#629530 Det är inte såglagringen som är glapp, så du får olika avstånd till givaren pga det?

Användarvisningsbild

Re: Problem Grangärde 828

LudwigBjörkman  
#629544 Borde ju gå att slå ifrån funktionen i datorn på något vis. Det är inte någon av er som har en Rottne 2002/2004 med System 90?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).