Skogsekonomi

Låg ränta => bra tillfälle att amortera

16 inlägg 8806 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Låg ränta => bra tillfälle att amortera

rokon  
#373721 Jag lägger in en länk till SBAB´s bolånekalkyl, flera banker har sådana, jag har testat ett par nu i vinter och även med personliga besök till mina bankkontakter och vet nu hur illa läget är för de med inkomster under 25000kr/månaden jag har ej räknat på par. Men även om man är ett par så kan man bli ensamstående och önska byta bil eller byta panna och att höja bottenlånet på en redan lågt belånad fastighet har ju varit det billigaste sättet att finansiera det hela.
Bankerna skyller på direktiv uppifrån att de kan få straffavgifter om de ej följer regelverket för utlåning. (politiskt styrt i slutänden)
https://www.sbab.se/1/privat/Lana/bolan ... ws/kalkyl1
Kolla gärna själv!
PS mina undersökningar gjordes i november/december 2015 nu får jag ett brytvärde för lån eller ej, på 21000 kr/mån räntesnurran ser ej lika ut som när jag testade den, alternativt att värderna banken har matat in ej är lika.
Jag har nu inte testat övriga.

Landshypotek Bank
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).