Traktorer och processorer

Hydralpump

14 inlägg 5502 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydralpump

Sture Andersson  
#307585 Nån som vet om man kan byta hydralpumpen på Valmet 605 0ch få högre oljeflöde,
Hadde en Volvo 430 den byte jag pump på och fick bätre flöde .605 är tydligen 49,5 liter orginal.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Hydralpump

loppan  
#307636 Denna lär ha något större flöde.
http://www.oie.se/Produkt/hyd-pump-505- ... 1000193641

Avatar Fallback

Re: Hydralpump

Sture Andersson  
#373253 Väcker den här frågan igen ,funderar på att byta ut patu kärran 202t till en 203t ,då lär jag behöva högre flöde
nån som har koll på om det finns några pumpar att byta till .

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydralpump

Sture Andersson  
#373255 Det gäller en Valmet 605

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydralpump

rokon  
#373262 Ett alternativ annars är en pump från Weimer att sätta på pto-axeln. Då kan du få precis som du vill.

Avatar Fallback

Re: Hydralpump

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373289 Kesla har ett pumpsystem om jag inte missminner mig. Kellfri och Farma har också. Men annars tipsar även jag om Weimer. De har färdiga paket som är billigare än Kellfri. Jag har ett sånt system till stegmataren. Fredrik på Weimer ger ett kompetent intryck. Dock, mitt paket från Weimer kom med 1/2 tums slang och oljan blev väldigt varm, när jag bytte till 3/4 tum blev det bättre, trots att de på Weimer beräknade att 1/2 skulle räcka. Trots det skulle jag ändå rekommendera Weimer. Kolla rekommenderat flöde och tryck och ring sen och prata med Fredrik på Weimer.

Avatar Fallback

Re: Hydralpump

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373307 Det går även att sätta en pump i fronten men det har jag ingen kunskap om men @gnisten83 kan nog en del i ämnet. Jag inser att jag inte svarat på din fråga Sture. Jag vet inte om det går att sätta på en större pump på din 605. Spontant, utan vetenskapliga belägg, skulle jag säga att det inte går att uppgradera traktorers pumpar hur mycket som helst, därav ptopumpar och frontpumpar.

Avatar Fallback

Re: Hydralpump

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373323 Fördelen med frontpump är att de inte är nåt ivägen på kraftuttaget du kan välja storlek o dimensionera slangar därefter, den får plats innanför främre balken, nackdelen den går inte stänga av.

Avatar Fallback

Re: Hydralpump

martiniholma  
#373529 Skulle byta på min 605a härom året och hade samma fråga, men enligt Oie fanns det inte det. Så det blev en pto växellåda med pump. Växellådan måste då vändas upponer för att komma ifrån draget!

Användarvisningsbild

Re: Hydralpump

Skogstomte  
#373644 Det finns/fanns pumpar som gav 60l/min istället för original 49l/min till 505 - 905. Men av Weimer och en annan hydraulfirma som jag glömt namnet på blev jag rekommenderad att låta bli. Tydligen håller inte splinesen till pumpdrivningen särskilt länge om man uppgraderar pumpen.

Avatar Fallback

Re: Hydralpump

Sture Andersson  
#373678 ok det skulle va roligt ,om nån testat denna pump

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydralpump

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373695
gnisten83 skrev:Fördelen med frontpump är att de inte är nåt ivägen på kraftuttaget du kan välja storlek o dimensionera slangar därefter, den får plats innanför främre balken, nackdelen den går inte stänga av.

Går väl inte att stänga av traktorns pump heller

Avatar Fallback

Re: Hydralpump

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373696
Sture Andersson skrev:ok det skulle va roligt ,om nån testat denna pump

Troligtvis testat när de vet splinesen inte håller, hur mycket har traktorn gått, har en 655 som jag ska byta pump på, den har gått 7700 timmar, ingen ork kvar

Avatar Fallback

Re: Hydralpump

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373703
bengt.a skrev:
gnisten83 skrev:Fördelen med frontpump är att de inte är nåt ivägen på kraftuttaget du kan välja storlek o dimensionera slangar därefter, den får plats innanför främre balken, nackdelen den går inte stänga av.

Går väl inte att stänga av traktorns pump heller

Tänkte snarare på en ev pump på kraftuttaget

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar