Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 264869 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#368624
lfq skrev:Oj då, Vi har haft en flat som man absolut inte kunde ha lös i skogen. Den jagade allt och var en perfekt stöthund. Den vann också 1:a pris och hederspris i viltspår. :smile:
Kan ju också nämna att den var född i Norge. :grin:

Ja, då förstår man ju :lol: :lol:
Grannens "flat" har varit bredvid han från dag en, och är väl en av dom bäst drässerade hundar jag sett. Antar att den skulle känna det som ett stort svik om den kom längre undan han, än fem meter :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372857 Har era hundar någon otippad favoritmat/godis?

Brukar ha med mig Soldatens ärtsoppa när vi fiskar och då får Boven lite kall sopp-smet direkt ur burken och blir helt till sig! Funkar lika bra hemma också...
Det är minst lika uppskattat som leverpastej :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#372859 Kanske inte så otippat men rökt rådjurslår!
Finns inget vår hund inte gör för att få en sådan godbit.
Morot är mer otippat men oxå uppskattat av vår hund. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#372893 Leverpastej över allt annat! :grin:
Känner doften om han är i andra våningen, och springer ner så det dåmar i trappen.
Leverpastej är väl det enda som kan få den snälla pojken till att göra elaka saker - en gång
hugg han smörgåsen ur handen till min dotters väninna när hon satt på trappen :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#373002 Ribes är tokig i ost! Han hör en osthyvel från ena änden av huset till den andra och kommer som en raket. Nja eller snarare ett ånglok, men hans kroppshydda och löpteknik :lol: . Skall tilläggas att han är tokig i allt ätbart 8) .

Ärtsoppa har jag haft hundar som gillat, settern Rubus och dalmatinern Mynta. På semesterresor kunde en middag på en rastplats innebära att vi delade på en stor burk Soldatens. Ribes skulle givetvis gilla det, men han har inte varit med på såna resor.

Avatar Fallback

Re: Hundar

stefanm  
#373070 Atlas gillar det mesta och har ibland även tagit kattskit ur lådan om vi inte hunnit plocka bort det. Men favoriterna är nog älgben och kokt ägg, då brukar snålvattnet rinna i riklig mängd!

Avatar Fallback

Re: Hundar

Umea  
#373084 Jämnt hunden älskar ugnstorkad blodpudding. Lätt och billigt att själv torka i ugnen.

Hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#378634 Fredagkväll. :grin:

Avatar Fallback

Re: Hundar

tyke  
#378662 Fettet runt älgvommen om min jämthund får välja och då ska den givetvis vara skjuten på stånd.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#378954 Lördagkväll är ännu värre. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#378973
Teo drar sig till ytterdörren när fruntimmeret eldar för hårdt - gillar inte att det är för varmt :wink:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#382542 Dags för tvätt, och det finns väl intet som är mer lidande än en hund som får sitta där i buren och bli turr :cry:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#383135 Det var en vädjande blick du @JensSkoog.

Här sitter jag å Vovva och slappar nu. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#386176 Då var första fästingen plockad från hunden.

Avatar Fallback

Re: Hundar

Tosca  
#386179 Plockade den första på båda katterna i början av veckan, på gränsen till Dalarna...
Våren är nog kommen även här tror jag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar