SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

211 inlägg 108342 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372739 Jannee! frågan är vilken av mina Husqvarnor du menar? har 4st 550xpg,3st 560xpg och en 562xpg! och förvisso några 242.238 mm mm håll utkik på tradera framöver! ett tips bara! :wink: :smile:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

jannee  
#372741 Tar du 550 orna blir det väl inte så mycket du behöver lägga emellan :grin:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Erre  
#372742
Huggarn skrev:ja Erre, tanken med det hela är just att jag ska komma med nån form av betyg!... känns som att det kommer att gå ganska lätt denna gång! :wink:

Haha. Låter bra!

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372747 vet ärligt talat inte vad i hela friden husqvarna håller på med numera?? nog för att det numer är ett secundamärke.... men en sån prisdumpning som nu pågår är väl ändå under deras värdighet?? :roll:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372752 Jannee! Huggarn behöver nämligen inte lägga nåt överhuvudtaget imellan! :wink: husqvarnavraken kan jag sälja eller kasta in i ladan för "långtidsförvaring" :grin: känns som att det kvittar! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372765
Huggarn skrev:vet ärligt talat inte vad i hela friden husqvarna håller på med numera?? nog för att det numer är ett secundamärke.... men en sån prisdumpning som nu pågår är väl ändå under deras värdighet?? :roll:


Blir väl så när investmentbolag vill se bra kvartals-siffror. Det är kvantitet som gäller...
Finns dock mycket kunnande hos Hva så om de bara tänker till så kan de finnas med i toppen under lång tid, men då måste de testa produkterna lite mer än idag så man slipper en massa missnöjda kunder pga fel som borde ha upptäckts innan release.

Nog om det, intressant med en testpilot på en helt ny modell, se till att sätta den på prövning nu 8)

Användarvisningsbild

Prestanda i kyla?

traktorz  
#372784 De CarbControl/AutoTune/M-Tronic försedda sågar jag provat, verkar inte gilla sträng kyla, kanhända beror det på att jag inte vänder vinterluckan. Eller beror det på kondens från lössnö som isar på luftfilter, bränslefilter...?

Lägg sågen i frysen under natten som test, om inte kung Bore slår till med en köldperiod förstås.

Avatar Fallback

Re: Prestanda i kyla?

tallen100  
#372788
traktorz skrev:Lägg sågen i frysen under natten som test, om inte kung Bore slår till med en köldperiod förstås.

Finns det en dam i huset kan det hända att hon slår till först :lol: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

jannee  
#372809 Huggaren, har du haft osedvanligt stor otur med din H-kvarnor eller är de verkligen så undermåliga. :?:
Är det mer än förgasaren, ojämn gång som krånglat.
Bekanta till mig som har 550 är hitintills väldigt nöjda, dock efter förgasarbyten (garantijobb), de är dock inga proffs utan bara glada amatörer som kör några hundra timmar/år.
Stihl vet man är en kvalitetsåg, dock "något" dyr men ändå.
Har själv en nyare Jonsered (CS 2253 WH) som Lantmännen troligtvis åker på att ta tillbaka eftersom de ej kan/vill åtgärda förgasaren och värmen eller vad det nu är (elektroniken).
Däremot går min gamla Stihl som en klocka, bara två ljuddämparbyten.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372868 Jag vägde den äldre 261 driftklar vikt på 6,78kg med 15".
Vägde du den driftklar med?

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372890 Har räknat ut att den Jonsered 2147 jag har ska jag vara rädd om, åtminstone tills all elektronik är utprovad, sedan blir det nog någon modell av Stihl

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

rikard_e  
#372894
Huggarn skrev:Jannee! frågan är vilken av mina Husqvarnor du menar? har 4st 550xpg,3st 560xpg och en 562xpg! och förvisso några 242.238 mm mm håll utkik på tradera framöver! ett tips bara! :wink: :smile:

Hur många armar har du? :grin:

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

jannee  
#372908 "Tror" Huggarn har någon anställd, därav åtgången på såg(ar) :grin:.
Proffs behöver 3 sågar för att få ett flyt :mrgreen: :lol:

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372911 var innom ein forhandlar i dag og såg savidt på ny saga, likte ho umidelbart. Var lettare merka eg og muligens også litt smekrare enn den gammle 261 men den litt overdimmensjonerte bøylen for venstrehanda var fortsatt i behold.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

tallen100  
#372912 Jo han skrev ju att hans anställde ville köra Husqvarna :surp:
Det finns folk till allt :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).