Bilar

Fiat strada

41 inlägg 21086 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fiat strada

svenssons  
#370566 En sån rullar här i Alingsåstrakten. Den brukar gå med en hästtransport bakom. Finns nog inte så många i Sverige.

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372312 Jag lånar tråden om det är ok.
Jag har också letat efter en liten och billig pickup, inga terrängambitioner. Ska ha den enbart för transport av mig och grejor till och från skogen, och i samband med jakt. Sen blir den förstås bra till att handla jord och trädgårdgrejor förstås. Dvs röra mig i en radie av cirka 5 mil från bostaden.
Har nu fått tips om en Dacia Logan pickup som gått 10 000 mil. Ser ok ut och kostar 50 tkr. Tänker nog slå till på den, men vad tycker du om den tanken?

(Budgetengränsen för detta går runt 50 tkr så några premiummärken är inte att tänka på)

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

rikard_e  
#372353 Nä är det runt 50 000 kr du vill lägga så är ju valen inte enorma. Vi har 3 Dacia som lånebilar på jobbet. Dom har nog gått runt 7000 mil var, en av dom har varit inne på verkstad en gång mig veteligen. Dacia har jag inte hört negativt om, visst, billig och plastig och man sitter inte superskönt i dom. Men du får ju mer bil för pengarna.



Jag var iväg igår och kollade på en Strada Lumberjack. Men 7000 mil från 2013, och dom ville ha 149 000, alltså en värdeminskning på 6000 kr på 3 år... nä. även fast den var fin.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

Kse  
#372580
Uvskogen skrev:Jag lånar tråden om det är ok.
Jag har också letat efter en liten och billig pickup, inga terrängambitioner. Ska ha den enbart för transport av mig och grejor till och från skogen, och i samband med jakt. Sen blir den förstås bra till att handla jord och trädgårdgrejor förstås. Dvs röra mig i en radie av cirka 5 mil från bostaden.
Har nu fått tips om en Dacia Logan pickup som gått 10 000 mil. Ser ok ut och kostar 50 tkr. Tänker nog slå till på den, men vad tycker du om den tanken?

(Budgetengränsen för detta går runt 50 tkr så några premiummärken är inte att tänka på)


Har bara hört positivt från dom som kör Logan. Enkel, robust och stark motor säger dom som kör den i gruvan.

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372584 Jag har för mig att den fått mycket kritik för säkerheten?

Inte för att säkerhet är något som en riktig skogshuggare behöver bry sig om... ;)

Användarvisningsbild

Re: Sv: Fiat strada

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372668
Mangan skrev:Jag har för mig att den fått mycket kritik för säkerheten?

Inte för att säkerhet är något som en riktig skogshuggare behöver bry sig om... ;)
Jo jämfört med den splitternya Volvon jag far fram med till vardags så är det ju inte ens på samma planet! Men krockkudde i varje fall, och säkerhetsbälte. :)

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372706 Krockkudde? Onödig säkerhetsdetalj, du lär dig lita på den och om den inte skulle fungera så blir det ju *farligare* !!!

;)

Återkom gärna med rapport om hur den är.

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

tallen100  
#372707 Säger vajerkrans åkaren med 100 meter lina :roll:

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

Peteflamingstar  
#372710 Peugeot partner II finns som pickupvariant, årsmodeller runt 03-08, är inne på min andra partner glasad skåpbil och är nöjd. Tuffar och går.
Typ som denna:

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

svampbob  
#372718
tallen100 skrev:Säger vajerkrans åkaren med 100 meter lina :roll:


Konsten att kasta vajer i glashus.

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

tallen100  
#372729
svampbob skrev:
tallen100 skrev:Säger vajerkrans åkaren med 100 meter lina :roll:


Konsten att kasta vajer i glashus.

:lol: :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).