SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

211 inlägg 108369 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372692 Nu är "bettan" hemma! :smile: sågen är provgasad men jag har försökt att hälla ur olja å bensin så gott det går innan jag vägde sågen på cans begäran! svajar nån tiondel hit å dit troligen beroende på hur jag ställde den på vågen! detta är med och utan 15" svärd o kedja! den sk glidskenan kan då inte jag begripa var den sitter?? :roll: har som sagt provgasat sågen ikväll, och maken till lättgasad såg har jag aldrig stött på!! :surp: rapp som tusan! och detta är första halva tanken! ska bli spännande att se hur hon går efter ca 20 tankar! :roll: blev lite havtaskiga bilder men ni ser nog det som behövs! detta bådar riktigt riktigt gott! kan knappt vänta till jag får sätta na i första trädet i morron! :smile:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

henrikett  
#372698 Ska bli intressant , får vänta ett tag på min. Dom med h-värme var tydligen lite sena.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372703 Ja, så är det alltid att dom med handtagsvärme kommer nån vecka senare! detta är inte min såg, ska bara köra skiten ur den i ca en vecka! :smile: men min ryggradskänsla säger efter det lilla jag provade idag är att herr huggarn glider över o blir stihllåkare igen.. ordningen återställd! :-BD

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

henrikett  
#372705 Alltid roligt när människor ser ljuset [emoji6]

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372713 Takk for bilder Huggarn! ser ikkje ut som ho er så mykje tyngre enn oppgitt, noke som er svært positivt, tar ein av barkstøtta så er ein vel nede på 4900 gram muligens. Kjører du med 15 toms rmc kjede på ho eller?

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372716 nja, ljuset har jag sett i många år med början ca -01! sen har jag haft en del sinnesförvirringar nu på slutet -11 tills nu för att min anställde skulle promt köra husq....ursäkta svordomen...arna! blev lättare så med reservdelar(som verkligen behövs) mm som man kan dela! men det ska bli ändring på det nu! får han testa denna så kommer han att lysa upp som solen! annars får han sparken!! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

sundelius  
#372717 :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372719 varsågod can! ja det sitter 15" 325 på den nu, men jag har inte sågat med den ännu! blir först imorron! när det gäller barkstöden så gillar jag dom! sparar rygg,armar mm en hel del framförallt vid grov kapning/fällning! å ni som tar bort dom...skyll er själva!! kan förvisso tycka att dom är lite i överkant på denna nya ms 261!

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372724 Ja kanskje ikkje så dumt å ha ho på selv om eg aldri har sakna ho på 50 kubikk sager, men hadde eg lært meg å bruka ho så hadde eg vel sakna det dersom eg fjerna barkstøtta. Kva type skog skal du bruka ho i da lauv (løv) eller bar ? Godnatt foresten treng å sova no!

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372726 jag ska försöka att filma fördelen med "barkspikarna" för er som inte begriper!! när jag lyckas med det är en annan sak! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372730 261an skall användas i allt ifrån 10-15cm al,asp,björk till ca 80-90cm gran o tall,så...... sova nu?? klockan är ju bara 20.35?? :smile:

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

tallen100  
#372731 Nej inte kan du sova nu!! Ut och fäll nått stort träd där gatubelysning finns, så kanske vi får se dej och sågen på 22 nyheterna sän :grin: :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

jannee  
#372732 Får du den för introduktionspris :?: :grin: , byter du in H-qvarnan behöver du väl inte lägga så mycket emellan ELLER :mrgreen: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Erre  
#372734 Kör hårt med den huggarn å återkom med omdöme.
Är lite sugen själv på en.
Kör idag husqvarna, jonsered o stihl. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 261 C-M 2016 - FaceLift

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372736 ja Erre, tanken med det hela är just att jag ska komma med nån form av betyg!... känns som att det kommer att gå ganska lätt denna gång! :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).