Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma C6.0D på Farma 7ton

8 inlägg 6343 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Farma C6.0D på Farma 7ton

Skog 2345  
#371842 Hej,
Fungerar det att montera en Farma C6.0D på en Farma 7ton vagn eller blir det konstigt?Är dom vagnarna mycket mindre i mått mässigt jämfört med en 9 tonnare?



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Farma C6.0D på Farma 7ton

rokon  
#371847 Hej, om du klickar på farma-reklamen till höger här på skogsforum sen klickar du på skogsvagnar där i vänstermenyn då kommer bilderna på de olika vagnarna upp då klickar du på bilden för 7 tons vagnen, sedan klickar du på tekniska data och därefter på måttskiss. Så kan du jämföra och bedöma med andra modeller

Avatar Fallback

Re: Farma C6.0D på Farma 7ton

Skog 2345  
#371850 Jag kolla där o måtten på dom är ju typ samma, Men tror ni att det är lämpligt o montera ihop 6meters kranen och 7 tons vagnen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Farma C6.0D på Farma 7ton

rokon  
#371867 Farma anger själva endast 4,6 m kranen i sin matris för val av kran till 7t-vagnen. Kan ju skilja på vagnens längsgående balk när det gäller dim och mtrl-tjocklek och hur pass vridstyv den är. Men jag kan ej råda dig vidare då det här är ett intressant område som ligger framför mig, har Star-kran än så länge.

Avatar Fallback

Re: Farma C6.0D på Farma 7ton

Ingoberra  
#371872 7-8tons vagnen är väl samma vagn i botten men finns med olika hjulbredder. Bäst svar lär du få av farmas support.

Avatar Fallback

Re: Farma C6.0D på Farma 7ton

alias  
#371916 Både vagnens bredd och egenvikt är ju intressant i sammanhanget. För smal eller för lätt vagn, i förhållande till kranens längd, egenvikt och lyftförmåga, så blir den oerhört instabil när man inte har något lass på den.

Ska man kunna nyttja en längre kran så behövs vikt och bredd på vagnen - samt att centrumbalk eller ram är dimensionerade för de vridkrafter som de utsätts för när man arbetar med kranen.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Farma C6.0D på Farma 7ton

Skog 2345  
#372112 Okey tack för svaren, Jag fråga försäljaren med o han sa att det vart för vekt.
Det får bli en 9 T vagn istället :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Farma C6.0D på Farma 7ton

stektlök  
#372116 Man har ofta en klar uppfattning om vilken strl på vagn man vill ha.
Kran däremot vill man juh gärna ha en vrålstark å lång som fan :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).