Gallring

Flisa i eftersatt gallring

21 inlägg 10575 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Flisa i eftersatt gallring

Tjita1  
#371298


..eller..



Kanske?

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Flisa i eftersatt gallring

Göt  
#371309
ÅsaNisse skrev:Tack Ferguson.
Du är den ende som förstått frågan och svarar på den utan att hacka på tankarna på hur arbetet ska göras. Om man vill röja och flisa är ju den enskildes sak att avgöra och behöver då inte idiotförklaras av övriga.


Det var inte min avsikt att hacka på tanken hur det skulle göras :oops:

Avatar Fallback

Re: Flisa i eftersatt gallring

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371321 Trådskaparen frågade faktiskt om det var helt korkat och då måste man ju tyvärr svara ja. Jobbet med att fälla har han ju i vilket fall. Sen ska han dra ihop det och stoppa det i en dyr flismaskin till ingen nytta? :surp:

Användarvisningsbild

Re: Flisa i eftersatt gallring

Lajodi  
#371340 Jag fattar ändå vad trådskaparen menar, -det är när det börjar se ut så här som man får sånna tankar. Men jag kapar det grövsta till ved så får resten förmultna. Det är skogsbruk och inte parkskötsel, eller hur? Men det är inget kul parti för traktens hundförare att springa igenom!

1454774516_dsc02257.jpg

Avatar Fallback

Re: Flisa i eftersatt gallring

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371418 Blir hur mycket fin ved som helst när det ser ut så

Avatar Fallback

Re: Flisa i eftersatt gallring

jockeGårdman  
#374975 http://rebak.com.pl/EN/complete-gr-110- ... chute.html

En sån här maskin på traktorn så kan du välja om du vill ta med ved eller låta det ligga, den knaprar i sig allt under 13cm (stora modellen) och jag gissar att det går åt max en tredjedel diesel mot en vanlig flistugg.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).