Socialt (mer om oss)

Dagens goda gärning

296 inlägg 84650 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#370536 Är väl hellre kvällens goda gärning :wink:
Grannen ringde "Sover du, Jens, avloppet från tvättmaskinen är tätt, och jag har intet att hjälpa mig med :oops: !"
Vi fick det upp, med lite ståltråd och en bit av en gammal sladd, och varmt vatten, men fy för den fula hur mycket skit som kan bygga upp sig et sådant avlopp. 😡
Definitivt inte jobb för dom som ogillar skitarbete - efter trippel tvätt av händerna, doftar dom fortfarande av skiten :mrgreen: :mrgreen:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Hema  
#370544
JensSkoog skrev:Är väl hellre kvällens goda gärning :wink:
Grannen ringde "Sover du, Jens, avloppet från tvättmaskinen är tätt, och jag har intet att hjälpa mig med :oops: !"
Vi fick det upp, med lite ståltråd och en bit av en gammal sladd, och varmt vatten, men fy för den fula hur mycket skit som kan bygga upp sig et sådant avlopp. 😡
Definitivt inte jobb för dom som ogillar skitarbete - efter trippel tvätt av händerna, doftar dom fortfarande av skiten :mrgreen: :mrgreen:

Väldigt snällt, men du borde ha tagit lärdom av @slutaharoligt Du skulle bidra med verktyg och sedan sitta i en skön stol och peka med hela handen vad som ska göras. :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

SHR  
#370547 Haha ja @JensSkoog , lär den att stå på egna ben :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#370563
Hema skrev:Väldigt snällt, men du borde ha tagit lärdom av slutaharoligt Du skulle bidra med verktyg och sedan sitta i en skön stol och peka med hela handen vad som ska göras. :)

Det skulle ha varit så långt undan mig som det går att komma när något sådant praktiskt ska göras - mina händer måste bara vara med i arbetet :lol:
Slutaharoligt skrev:Haha ja JensSkoog , lär den att stå på egna ben :mrgreen:

Han va till albogen i skiten själv, men behövde min hjälp, och han stiller alltid om jag behöver en hand. Bättre granne finns inte, och dessutom använder han snus - då tillhör man adelen, enligt mig :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

åberg  
#370593
JensSkoog skrev:Han va till albogen i skiten själv, men behövde min hjälp, och han stiller alltid om jag behöver en hand.


Bara att kavla upp ärmarna och köra så det skvätter. :mrgreen:

JensSkoog skrev: dessutom använder han snus - då tillhör man adelen, enligt mig :lol: :lol:


Väl talat! :D

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#382487 Löp i ett grannfruntimmer på affären. Hon hade köpt tre av dom "färdigklabbarna" som
kallas "peiskubbe" (spis-klabb), gjorda av prässad ett eller annat samt olja. Dom brinner
i många timmar, men kostar skjortan. :x

Hon berättade att hon hade ved, men fick den inte till att brinna, eftersom
alla klabbarna var digra, och tidningen inte gjorde jobbet.

Jag stack hem och fylle en korg med finklyvd och en med mindre klabbar och drog
hem till henne med. Senn fick jag SMS - nu brinner det! Härligt :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

uffejohan  
#382509 Jens, vet din fru om att du springer till grannfrun o tänder en eld???

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Göt  
#382513
JensSkoog skrev:Löp i ett grannfruntimmer på affären. Hon hade köpt tre av dom "färdigklabbarna" som
kallas "peiskubbe" (spis-klabb), gjorda av prässad ett eller annat samt olja. Dom brinner
i många timmar, men kostar skjortan. :x

Hon berättade att hon hade ved, men fick den inte till att brinna, eftersom
alla klabbarna var digra, och tidningen inte gjorde jobbet.

Jag stack hem och fylle en korg med finklyvd och en med mindre klabbar och drog
hem till henne med. Senn fick jag SMS - nu brinner det! Härligt :lol:


Det var bra gjort Jens :-BD

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#382522
uffejohan skrev:Jens, vet din fru om att du springer till grannfrun o tänder en eld???

Å, ja! Hon skämtar med att jag har så många fruntimmer att jag inte kan holla
koll på dom :lol:

Saken är ju att det är trevligt att ge en hand till äldre fruntimmer (och yngre) som lever
ensam med hus och trädgård och som inte fixar allt själv. Enda svåra är att isär dom
äldsta alltid ska bjuda på kaffe och dopp even om jag bara har gjort något som tog fem
minuter med motorsåg eller häcksax :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

alias  
#382530
JensSkoog skrev:
uffejohan skrev:Jens, vet din fru om att du springer till grannfrun o tänder en eld???

Å, ja! Hon skämtar med att jag har så många fruntimmer att jag inte kan holla
koll på dom :lol:

Saken är ju att det är trevligt att ge en hand till äldre fruntimmer (och yngre) som lever
ensam med hus och trädgård och som inte fixar allt själv. Enda svåra är att isär dom
äldsta alltid ska bjuda på kaffe och dopp even om jag bara har gjort något som tog fem
minuter med motorsåg eller häcksax :lol: :lol:


Kommer osökt att tänka på talesättet "Få saker har sparat så mycket tid som kallt kaffe och heta kvinnor!"

Keep up the good work Jens!

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

sundelius  
#388020 Förbarmade mig över hustrun härom dagen och hjälpte henne bränna av gräset runt husen.
Det är det bästa hon vet för det känns som vår säger hon men jag tror hon är smygpyroman :surp:
Nu har jag en lycklig fru ett tag iallafall :smile:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

alias  
#388028
sundelius skrev:Förbarmade mig över hustrun härom dagen och hjälpte henne bränna av gräset runt husen.
Det är det bästa hon vet för det känns som vår säger hon men jag tror hon är smygpyroman :surp:
Nu har jag en lycklig fru ett tag iallafall :smile:
1461007715_001.jpg


Jo det är olika vad man letar efter hos en kvinna - en del vill ha en pyroman, medan många nog föredrar en nymfoman :lol:

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

tallen100  
#388036
sundelius skrev:Förbarmade mig över hustrun härom dagen och hjälpte henne bränna av gräset runt husen.
Det är det bästa hon vet för det känns som vår säger hon men jag tror hon är smygpyroman :surp:
Nu har jag en lycklig fru ett tag iallafall :smile:
1461007715_001.jpg

Det är många som är galna i gräsbränning, men fint blir det efter ett tag iaf.

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#388049 Påminner mig om ett fall många år tilbaka då jag var meddomare i rätten. Ett gammalt fruntimmer på
ungefär 80 hade tänd gräsbrand, och en gammal garage gick med i lågorna :mrgreen:

Polisen tog fruntimmeret till rätten och påstog 10 000 i bestraffning.

Var ju lite tråkigt hela affären, och domaren frågade damen: "Men, var det ingen som
kunde hjälpa dig med jobbet, då?"
"Jo, min son var där ochså" svarade hon.
"Och vad jobbar han med?"
"Han är brandchef i en mindre stad söderut!"

Vi frikände damen tvärt, och gapskrattade när vi kom på bakrummet :lol: :lol:

Bra att din fru hade med sig brandkåren "in persona", @sundelius :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

sundelius  
#388054 Ja visst är det :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).