Bilar

Fiat strada

41 inlägg 21069 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

rokon  
#370049
550 skrev:Vad finns det för fördel med en pick-up mer än att lasten blir blöt :wink:

kupén blir fortare varm.

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

rokon  
#370052
T Landström skrev:Subaru hade en lagom pick-up för många år sedan....
En sån -86 lyckades jag övertala min dåvarande sambo att köpa, och hon blev jättenöjd med den.

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#370058
T Landström skrev:Subaru hade en lagom pick-up för många år sedan....

Köpte en sån flong ny och hade den ända till den dog. :cry: :cry: :cry:

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

anersimyra  
#370168
rikard_e skrev:
anersimyra skrev:Min 1,3 mtj har 21000 mil på mätaren. Jag har under tiden bytt turbo vid 10 respektive 21000 mil. Styrboxen fick även den bytas vid 21000. Samtliga p ändar och styrleder är bytta, skivor fram och bromskolvar bak. Avgassystem behöver snart bytas för riktigt dyra pengar.. :???: bilen går annars alldeles lysande bra och snålt. Den är till salu.. :-C

Vad är det för årsmodell?

Tyvärr lite för mycket mil, den blir inte långlivad för min del, kör lite för mycket :grin:
Det är en 2006 i ypperligt bruksskick. Nu är fan " allt " bytt förutom avgassystem som går på 8000.:- Det blir faktiskt billigare att bygga nytt system, nuvarande system är dock reparerat. Jag har aldrig kört tung last på den och påminns då om att kopplingen är alldeles nybytt vilket jag glömt.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

svampbob  
#370210 Jag bytte avgassystem för drygt ett år sedan och visst var det relativt dyrt. Du måste ha fått ett sthlmpris. Jag bytte själv är ditt pris inkl verkstadskostnad?

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

svenssons  
#370268 Säger bara ett ord; Hilux. Då har du aldrig mer några problem...

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

rikard_e  
#370277
svenssons skrev:Säger bara ett ord; Hilux. Då har du aldrig mer några problem...

Jodå hiluxen ska vara en av dom pickuperna som har minst problem.
Men jag vill inte ha en stor pick up, därför frågar jag om Stradan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fiat strada

svenssons  
#370297 Vet inte så mycket om Stradan men polarn med en Fiat Doblo, diesel, har haft mycket problem. Insug i plast som sprack bland annat... Har för mig att plast åkte med in men kan ha fel.

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#370308 Varnar för bensinaren, väldigt surrig,släpkärra på och ett par hundra kilo på den så fick jag byta blockpackning,två ggr på 2 år. Nu har jag en Hilux D- hytt -12a 2,5 l, är bara nöjd, går förhållandevis billigt till den småkörningen jag har

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

anersimyra  
#370374
svampbob skrev:Jag bytte avgassystem för drygt ett år sedan och visst var det relativt dyrt. Du måste ha fått ett sthlmpris. Jag bytte själv är ditt pris inkl verkstadskostnad?

Nej det var pris på själva systemet.. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

svampbob  
#370456 Jag blev tvungen att rota i förra årets bokföring och hittade 5096 + moms = 5908 kr och det var orginalsystemet. Jag kollade efter pirat men hittade inget.

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

anersimyra  
#370468 Har / hade du en 1,3 diesel.. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

svampbob  
#370516
anersimyra skrev:Har / hade du en 1,3 diesel.. :surp:


Ja precis den.

Avatar Fallback

Re: Fiat strada

Ferguson system  
#370521 Hvordan er 1,3 dieselen? Er den noe bra?

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada

Kse  
#370565 Subaru hade ju en Pickupversion av Legacyn för nått år sedan, såldes inte i Sverige men några har hittat hit ändå har jag sett.
Det hade kanske varit ett alternativ om den hade producerats idag, håller med om att det är lite konstigt att ingen tillverkar små pickuper med fyrhjulsdrift.
image.png

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).