Skördare

Är det någon som kan keto aggr?

7 inlägg 9031 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Är det någon som kan keto aggr?

johan  
#1107 Hej!
är det någon som har erfarenhet av keto aggr typ, keto 51 victor. hur groft kan man köra ? är det ett bra märke? är det lätta att laga? MM..
mvh johan



   TS
Avatar Fallback
Fredrik  
#1145 Hej Johan,
Har dåligt med erfarenheter om detta men kan komma med följande:

Keto 51 klarar en fällningsdiameter på 37cm och kvistningsdiameter på 30cm.
En bekant har Keto aggregat på sin gallringsskördare och han är nöjd (mer om detta vet jag inte).
Annars verkar Keto Forst vara en riktigt rolig sak. Den väger bara 280kg och klarar en fälldiam på 30cm.

Läs mer på deras hemsida:
http://www.kone-ketonen.fi/se/modeller.html

Återförsäljare i Sverige tror jag är:
http://www.gjmaskin.se

MvH Fredrik

Avatar Fallback
samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3705 hej! Jag har ett keto forst aggregat på min fmg 0470 lillebror. Jag har inte sett ett enda aggregat som har den drag kraften som matningsbanden har. Banden slirar aldrig mot stammen. även detta lilla aggregat klarar grovkvistiga slutavverknings träd om man kapar av en eller två stockar så stammen kommer igenom aggregatet. jag körde 7000m3 fub i stormen. det var mestadels slutavverknings skog.
keto är ett bra märke. obs det enda jag har bytt på 1,5 år är en slang och en pulsgivare, inte så farligt va? :!:

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3733
samuel skrev:hej! Jag har ett keto forst aggregat på min fmg 0470 lillebror. Jag har inte sett ett enda aggregat som har den drag kraften som matningsbanden har. Banden slirar aldrig mot stammen. även detta lilla aggregat klarar grovkvistiga slutavverknings träd om man kapar av en eller två stockar så stammen kommer igenom aggregatet. jag körde 7000m3 fub i stormen. det var mestadels slutavverknings skog.
keto är ett bra märke. obs det enda jag har bytt på 1,5 år är en slang och en pulsgivare, inte så farligt va? :!:


hur bra mår den lilla kranen av sån skog?? sitter den kvar än? det är ju inte ju inte direkt nån monsterkran på 470n! men det är klart kapade du undan ett par stockar så kanske det funkar! jag kapade åt en stor hemek med en jätte mowikran, fruktansvärt stark kran! jag fick lov att kapa ur ett par stockar åt han ibland....ändp hade han problem! kapade även åt en 1470! samma sak där! men den var "klenare" än hemeken!

Avatar Fallback
samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3756 Kranen mår bra har aldrig svetsat i den. Jag har en kompis som har en Timberjack 570 den kranen har bommen gått av på 2-3 gånger men det är inte samma kran på 470 som 570. Fmg gorde en egen kran till 470, på 570 sitter det en cranab 290

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3937 Ok! 290 sitter väl på valmet 701 också? tja de är ju inte mycket till kran! låter som du har en bra kran du! som kan köra sån skog med den! :wink: men om kranarna håller så brukar det ju kunna bli problem med spruckna kranfötter,ramar & infästningar istället! har du inga sådana problem heller? jag vet en del som har haft problem med spruckna ramar på rottne 2002/2004 ifall dom kört med tex logmax 3000 som ju är lite tyngre än rottne 400! borde ju bli samma effekt av att köra i grov skog!!?

Avatar Fallback
samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3968 jo det är problemet med FMG 0470 lillebor maskinerna. De är byggda med för klena konstruktioner. Har man bara tid så är det värt att ligga och förstärka maskinen. Det går åt många elektroder :!: :!:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).