ATV och UTV i skogen

Avesta MS 48!

29 inlägg 11974 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

sakkis10  
#369795 Japp absolut

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

anersimyra  
#369813 Hur tänker du nu, Lind ? Tippar inte vagnen vid lyft blir ju inte kraften på kranfoten mindre om man kör ned stödbenen.. :ugeek: :wink:

Avatar Fallback

Re: Avesta MS 48!

Hema  
#369817
Lind560 skrev:Använd sunt förnuft så brukar de gå bra det går och ta stockar utan stödbenen är nere. Men det frestar kran foten hårt och sedan beror det på hur stora stockarna e

Det borde väl frästa kranfoten mer om stödbenet är nere?, då det blir mothåll, annars välter ju bara vagnen om vikten är större av motvikten på vagnen. Klart välter vagnen kan det såklart bli en otrevlig kraft mot kranen.

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

anersimyra  
#369819 Om vagnen INTE tippar är kraften på kranfoten lika oavsett om man fäller ned stödbenen eller inte.. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

Lind560  
#369874 På min kärra så går det ju bra när man har lite lass på den och ta stockar utan stödbenen nere. Men det är nästan så det glappar i kranfästet när man tar stockar utan stödben. Är mycket stadigare med men det kan ju vara något fel på min vagn. Ser ut som det nästan bryter i krafoten när jag har stödbenen uppe men när dom är nere händer inget

Avatar Fallback

Re: Avesta MS 48!

Hema  
#369897 Låter konstigt, då brytkraften blir den samma.

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

Lind560  
#369903 Kan vara något som e fel på min då få kolla det imorgon

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

anersimyra  
#369925 Det är säkert inget fel på din vagn, utan stödbenen blir ekipaget självklart svajigare. Att hela vagnen blir svajigare får förstås till följd att belastningen samt svajet ger större påfrestning på kranfoten.

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

Lind560  
#369962 Så kan de ju vara ska kolla de imon men de e ju inga problem och lyfta stockar med stödbenen uppe

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

anersimyra  
#369967 Det är ju ett litet glapp i kranfoten, på min 4,2 H med högst 100 timmars total körtid märks glappet tydligt när det samlats vatten vid foten, det är ju inget fel utan en nödvändig tolerans för att kunna få in fett mellan delarna.. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

Lind560  
#369977 Okej få kolla imon när de e ljust ska ut en sväng imon tänkte ja

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

svampbob  
#370040 När jag smörjde min 38 idag så upptäckte jag att bultarna till ramstyrningen på en sidan glappade lite. Tur jag upptäckte det innan något hann hända.

Avatar Fallback

Re: Avesta MS 48!

skogsbonne  
#370060 När det ändå pratas på div avestavagnar, bara jag som halvt tappat kranen? Dom 2 främre bultarna till kranstolpen small rakt av men som tur va är ju grinden bara någon cm från kranen så den la sig mot grinden....

En 4.2 H vagn

Användarvisningsbild

Re: Avesta MS 48!

Robbanhög  
#370436 Nån som hittat på nåt bra för att sätta belysning på vagnen?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).