Motorsåg och handhållet

Reservdelar till Husqvarna

34 inlägg 7493 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Reservdelar till Husqvarna

Betong82  
#369552 Är det lika bra att köpa sina reservdelar hos sin lokala återförsäljare eller lönar det sig att köpa billigare delar från tex Kina, Usa eller vart man nu får tag på sina delar. Någonstans känns det väl som att man får vad man betalar för eller har alla märken så stora avanser på allt dom tillvekar.
Hur är det med kvalite och garanti erfarenheter mottages gärna.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Reservdelar till Husqvarna

tallen100  
#369555 Har du en bra lokal återförsäljare så tycker jag absolut att du ska gynna honom även om det blir någon krona dyrare.
Det är alltid bra att ha service på nära håll rätt vad det är. :smile:

Avatar Fallback

Re: Reservdelar till Husqvarna

Betong82  
#369561 Så är det ju absolut.
Nyfiken på om någon köpt "Kinadelar" och hur bra dom har fungerat ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#369618
tallen100 skrev:Har du en bra lokal återförsäljare så tycker jag absolut att du ska gynna honom även om det blir någon krona dyrare.
Det är alltid bra att ha service på nära håll rätt vad det är. :smile:

För en gångs skull verkar vi vara överens :grin: Det gamla talesättet att "snålheten bedrar ofta visheten" är mycket tillämpligt här.

Avatar Fallback

Re: Reservdelar till Husqvarna

Peckberg  
#369663 Jag har lagat en Husqvarna 444 såg med koppling som var tillverkad i Kina. Sågen fungerar hur bra som helst efter bytet. Sågen i fråga används som reservsåg och det har därför inte blivit så många timmar än på denna koppling. Det ska bli intressant att se hur länge kopplingen håller.

Avatar Fallback

Re: Reservdelar till Husqvarna

tallen100  
#369749
th skrev:
tallen100 skrev:Har du en bra lokal återförsäljare så tycker jag absolut att du ska gynna honom även om det blir någon krona dyrare.
Det är alltid bra att ha service på nära håll rätt vad det är. :smile:

För en gångs skull verkar vi vara överens :grin: Det gamla talesättet att "snålheten bedrar ofta visheten" är mycket tillämpligt här.

Nämen se där :grin:

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

johan eriksson  
#369764
Betong82 skrev:Så är det ju absolut.
Nyfiken på om någon köpt "Kinadelar" och hur bra dom har fungerat ?


Har köpt någon kolv och cylinder, man måste kunna en del för att få det att funka. Portningen är bristande många gånger, både vad gäller storlek och placering av kanaler, så man brukar behöva fila en del för att få till det. Hållbarheten kan jag inte säga så mycket om än då jag inte kör så mycket med mina sågar, men tror inte att de kommer upp i samma livslängd som en orginal cylinder.
Dom är billiga av en anledning om man säger så.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#369798 Det är lite chansning. Ibland går de som tusan o håller en evighet, ibland rasar det igen så fort man drar i snöret.
Ibland får man pilla lite o mäta fram hur det ska vara o rätta till det. Tidsödande och inte alltid lätt, men rätt kul när det går bra.
Ska man busa till det lite så är det billiga grejer man ska busa med.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

JensSkoog  
#705220 Hämtar fram den här tråden eftersom det är precis
reservdel till en Husqvarna jag behöver.
En slipkund kom med den här.
1615839853_2021.03.15_hva_z444_(1).jpg

Husqvarna 444 som jag minns som en riktig grym såg :-bd
Men den vill inte starta, och det är inte märkligt,
eftersom den här brytaren, starta/stoppa, har gått sönder.
1615839853_2021.03.15_hva_z_444_(2).jpg

Undrar om någon vet vart jag kan hitta en ersättare.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

Williamm  
#705225
JensSkoog skrev:Hämtar fram den här tråden eftersom det är precis
reservdel till en Husqvarna jag behöver.
En slipkund kom med den här.
1615839853_2021.03.15_hva_z444_(1).jpg

Husqvarna 444 som jag minns som en riktig grym såg :-bd
Men den vill inte starta, och det är inte märkligt,
eftersom den här brytaren, starta/stoppa, har gått sönder.
1615839853_2021.03.15_hva_z_444_(2).jpg

Undrar om någon vet vart jag kan hitta en ersättare.

Jag har en 444 reservdelssåg. Ska jag kolla om det finns fungerande brytare på den?

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

JensSkoog  
#705227 Tacksam för det @williamm :-bd

Är en äldre gubbe som äger den, och han vill gärna ha den fixat - hans favoritsåg!

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

Williamm  
#705230
JensSkoog skrev:Tacksam för det @williamm :-bd

Är en äldre gubbe som äger den, och han vill gärna ha den fixat - hans favoritsåg!

Jag ska kolla. Men om @Joakim S har en så får han förtur då det inte blir någon bökig frakt över gränsen.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

Joakim S  
#705231
williamm skrev:
JensSkoog skrev:Tacksam för det @williamm :-bd

Är en äldre gubbe som äger den, och han vill gärna ha den fixat - hans favoritsåg!

Jag ska kolla. Men om @Joakim S har en så får han förtur då det inte blir någon bökig frakt över gränsen.

Jag har några brytare men tror de är till 242. Har någon en bild, kan jag kolla imorgon. @Jens bild är lite... otydlig 😂

Edit:Ahaa.. Nu ser jag tror jag. Går och kollar med en gång. 👍🏻

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

Williamm  
#705232
Joakim S skrev:
williamm skrev:
JensSkoog skrev:Tacksam för det @williamm :-bd

Är en äldre gubbe som äger den, och han vill gärna ha den fixat - hans favoritsåg!

Jag ska kolla. Men om @Joakim S har en så får han förtur då det inte blir någon bökig frakt över gränsen.

Jag har några brytare men tror de är till 242. Har någon en bild, kan jag kolla imorgon. @Jens bild är lite... otydlig 😂

Jag tror att de brytarna fäster mot botten av "förgasarlådan" medans de på 444 fäster mot väggen. Men jag är inte säker.
Kollar i morgon.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till Husqvarna

JensSkoog  
#705233 Kan fota bättrei morron. Men den är fästat i "väggen" till vänster för bakre handtag och choke.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).