Skogsnyheter

Stormen Tor

19 inlägg 6581 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

husqvarna_med_sthil  
#369449 Sitter vid frukostbordet här i Medelpad, klockan är 05:30 och jag funderar på hur jag ska göra idag. Tänkt till skogen men fasikens vad det har blåst under natten, i byar och omgångar. Nu verkar det vara en smula lugnare men blåser fortfarande i byarna så det viner om husväggarna... får lust att dra en svordom, när man äntligen är ledig och har möjlighet blir man hemma.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Stormen Tor

svampbob  
#369451
husqvarna_med_sthil skrev:Sitter vid frukostbordet här i Medelpad, klockan är 05:30 och jag funderar på hur jag ska göra idag. Tänkt till skogen men fasikens vad det har blåst under natten, i byar och omgångar. Nu verkar det vara en smula lugnare men blåser fortfarande i byarna så det viner om husväggarna... får lust att dra en svordom, när man äntligen är ledig och har möjlighet blir man hemma.


Det brukar funka rätt bra att vara i skogen då det blåser och man behöver då inte fundera så mycket på åt vilket håll man ska fälla träden :grin:
När det blir ljust ute har jag tänkt mig ut i skogen och fortsätta med gallringen.

Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

elis  
#369477 Här har det blåst ordentligt. Strömmen gick vid midnatt och återkom först vid tio-tiden. 5.30 var jag ut och åkte lite, hämtade vatten å sånt. Då lyste alla kringliggande orter så mysigt men här var vi en 180 hushåll som fick hålla ut lite extra. Nu sprakar det i kökspannan igen och innetermometern stegar sig uppåt. Bara att leta upp nån skidåkning på teven nu så man slipper ut i snålblåsten.

Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

husqvarna_med_sthil  
#369531
svampbob skrev:
husqvarna_med_sthil skrev:Sitter vid frukostbordet här i Medelpad, klockan är 05:30 och jag funderar på hur jag ska göra idag. Tänkt till skogen men fasikens vad det har blåst under natten, i byar och omgångar. Nu verkar det vara en smula lugnare men blåser fortfarande i byarna så det viner om husväggarna... får lust att dra en svordom, när man äntligen är ledig och har möjlighet blir man hemma.


Det brukar funka rätt bra att vara i skogen då det blåser och man behöver då inte fundera så mycket på åt vilket håll man ska fälla träden :grin:
När det blir ljust ute har jag tänkt mig ut i skogen och fortsätta med gallringen.


Precis hemkommen, från skogen :grin: ... Härlig dag med solsken och lite blåst. Tog dock och avslutade tidigt idag och det är lika bra det eftersom man ska iordning för 70årskalas. Har hittat ett antal gamla vindfällor av gran, runt 15 st. Nu är de klara för hemfärd. Tog även reda på en tall som blåste ikull föregående år, helt frisk så jag får ta den hem till sågning. Har haft problem tidigare med att kunna vara effektiv i körning av vindfällor men nu löser jag problemet, skönt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).