Skogshistoria

Skogsmaskinens genetik och ärftlighetslära

20 inlägg 19369 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinens genetik och ärftlighetslära

AKKAMAAN  
#365783 Telegramma mig när du vill ha kontakt
:-BD

PS. De här mind-map-systemet jag jobbar i nu, kan laddas ner i tex rtf-format, och borde därifrån kunna konverteras in i nåt lämplig databas-system

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinens genetik och ärftlighetslära

machonisti  
#365788 Tycker hela grejen är superintressant. Tyvärr känner jag inte till så mycket av denna typ av fakta.

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinens genetik och ärftlighetslära

AKKAMAAN  
#365799 hehe, tack
Jag känner heller inte till så mycket fakta....därför blev jag "forskare"....
:lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinens genetik och ärftlighetslära

AKKAMAAN  
#368932 Nu har jag till slut fått till en vettig struktur på BM-Volvo / Volvo BM historiken. En del årtal är bara hoftade men skall snart få lite säkrare uppgifter från Volvo BM. Det finns så klart hemskt mycket mera att lägga till, och det kan göras löpande.
Om ni tar en titt på "trädet" på länken jag bifogar under bilden, så skulle jag uppskatta tips om data, årtal, andra historiska hållpunkter. Men även individuella erfarenhete om en viss maskin är välkommet. Jag har inte vågat mig på Lantmännens inblandning som återförsäljare ännu.
Så här ser det ut....
1453939642_volvo_bm_tidslinje.jpg

Här är länken till trädet...
http://mind42.com/public/8611a091-b718-479c-8009-eb614b3d-5a03
Senast redigerad av AKKAMAAN lör 06 feb 2016, 01:54, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinens genetik och ärftlighetslära

Robertberg  
#369434 Har inget direkt att tillföra, mer än att jag har för mig att maskinisten har något register också, för en herrans massa maskiner.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).