Öppna kategorin

Nu ska regeringen börja censurera internet

69 inlägg 26228 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

tallen100  
#368296
Vardon skrev:Är det inte ett s.k Bosse Larsson föreslag (nygammalt) som man åter försöker införa just för att som Fredrik säger inte mista inkomster från spel, ialla fall i första läget.

Det retar dom säkert att många pokerspelare slipper betala skatt på sina vinster helt lagligt. Det är knappast något som kommer dra upp deras redan urusla väljarstöd.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

Fredrik Reuter  
#368297 Jag håller me vardon. Det är som att släcka en eld med bensin i brandsläckaren. En sådan blockering skulle säkert göra att det kommer hundratals nya proxytjänster och ett medialt genomslag som skulle få "svensson" att enkelt börja prenumerera på proxy. Och låser staten proxys så dyker nya upp.

Rätta mig om jag har fel, men detta är en del av globaliseringen och ska Svenska Spel inte missa sina miljarder så får de börja med Keno i Las Vegas mm.

Avatar Fallback

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

Robertberg  
#368299 Jag har då inga problem med att mina skattepengar hindras från att bekosta statsanställdas porrsurfning under arbetstid.

Avatar Fallback

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#368319
Mangan skrev:Sen var bloggen från PS och artikeln från DN skrivna i början av 2009, och då var det en moderatledd regering. Ardalan Shekarabi eller Stefan Löven har liksom inte så mycket med saken att göra... :roll:


Sweden viking, varför länkar du till något som hände för sju år sedan, och skyller det på nuvarande regering?

Kan du förklara hur du tänkte?

Avatar Fallback

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

Bosse1  
#368332 Här finns info från "björntjänst" :ugeek:
http://www.regeringen.se/rattsdokument/ ... r.-201595/

http://www.regeringen.se/pressmeddeland ... reglering/
Ardalan Shekarabi

Användarvisningsbild

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

vetinte  
#368402 RE: MODERATORLOGGEN
totte - 44 min#368379Tog bort några inlägg i tråden Sweden-viking -
Sweden-viking - Nu ska regeringen börja censurera internet
som var utanför ämnet om censur av spelbolag."
Moderatorloggen
:lol:
Niking skrev:Censur som censur, Fredrik. Censuren finns redan på Skogsforum.
/Niklas

Gäller inte bara Fredrik......(de e kanske inte alltid du tar besluten).

Gäller censuren bara spelbolag ?
Verkar inte så.
O bara internett ?
Bevisligen så gör det inte det......
Alla bör fundera på det, o vad de innebär för ...... Tja deras barn i framtiden kanske :???:
De kanse inte e censuren som e problemet ?
Utan att dom flesta håller käften o säger "de e så de e"......

Avatar Fallback

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

Vimekaren  
#368403 .
Senast redigerad av Vimekaren mån 08 feb 2016, 17:29, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

Hoggar  
#368405 Komiskt när man pratar om cencur och administratören tar bort de kommentar som inte faller honom i smak. Väntar på en avstängning....

Avatar Fallback

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

tallen100  
#368406
Vimekaren skrev:Det är för lågt i taket här när vissa inlägg tas bort är min åsikt iaf!

+1 på den!

Användarvisningsbild

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

T Landström  
#368410 Tycker det är konstigt att det på ett skogsforum finns medlemmar som bara gör sig hörda när det handlar om politik....

Om man är missnöjd med politiken i Sverige är det väl ett bättre att engagera sig i ett politiskt parti och påverka den vägen...

Användarvisningsbild

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

vetinte  
#368411
Vimekaren skrev:Det är för lågt i taket här när vissa inlägg tas bort är min åsikt iaf!


"Lågt i taket" - Taklyft ingår under Skogsfastigheter :wink:
Eller kanske en framtida tråd "utvekla fastigheten". (O inte bara företaget).
Hoggar skrev:Komiskt när man pratar om cencur och administratören tar bort de kommentar som inte faller honom i smak. Väntar på en avstängning....

"De e så de e"........
För vidare diskusjon kommer sällan.....
De e så de e där folk kan bestämma, o kommer alltid så att vara ? Eller ?

Det är det som är censur bla.

Användarvisningsbild

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

Hoggar  
#368412 Stämmer T Landström detta är inte ett forum för politik (om de inte angår skog.?.)
Men måste dock säga att de är rätt skönt o sitta o gnälla på hur åt helvete allt i livet är och att alla är dumma i huvudet ;d

Avatar Fallback

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

tallen100  
#368413 Nu gäller ju politiken datorer, och jag vill nästan påstå att datorn är ett viktigt verktyg för att delta på forat :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

vetinte  
#368415
T Landström skrev:Tycker det är konstigt att det på ett skogsforum finns medlemmar :sad: som bara gör sig hörda när det handlar om politik....

Om man är missnöjd med politiken i Sverige är det väl ett bättre att engagera sig i ett politiskt parti och påverka den vägen...


Hallå så. Vi har haft diskusjoner genom åren....
Har tagit till mig en hel del av dina kunskaper, o du har många.
Men även du borde veta att allt grundar sig i "politik".
Även skog. O censur.
Japp känner mig lite träffad av "som bara gör sig hörda när det handlar om politik...." Men när folk blir raderade o inte bemöt med diskusjon så kanske de blir så. Mindre intresant att delta i andra diskusjoner ?

O va vet du. Man kanske även försöker påverka i andra sammanhang o andra plattformar ?
Men betyder de att man ska hålla käften här ??????

Användarvisningsbild

Re: Nu ska regeringen börja censurera internet

T Landström  
#368424
vetinte skrev:
T Landström skrev:Tycker det är konstigt att det på ett skogsforum finns medlemmar :sad: som bara gör sig hörda när det handlar om politik....

Om man är missnöjd med politiken i Sverige är det väl ett bättre att engagera sig i ett politiskt parti och påverka den vägen...


Hallå så. Vi har haft diskusjoner genom åren....
Har tagit till mig en hel del av dina kunskaper, o du har många.
Men även du borde veta att allt grundar sig i "politik".
Även skog. O censur.
Japp känner mig lite träffad av "som bara gör sig hörda när det handlar om politik...." Men när folk blir raderade o inte bemöt med diskusjon så kanske de blir så. Mindre intresant att delta i andra diskusjoner ?

O va vet du. Man kanske även försöker påverka i andra sammanhang o andra plattformar ?
Men betyder de att man ska hålla käften här ??????


Det kanske inte behöver betyda att man inte försöker påverka på andra plan...men ofta brukar det vara så att man gnäller på forum, sociala medier eller i lunchrummet på jobbet...
Men man ska som i så många andra sammanhang inte dra alla över samma kam!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).