Före och efter jobbet

Hund i skogsmaskin? Värt att utbilda sig?

7 inlägg 4146 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hund i skogsmaskin? Värt att utbilda sig?

citromax  
#367838 Hej alla skogsarbetare.

Nu är det såhär att jag funderar på att utbilda mig till skogsmaskinsförare. Men innan jag gör det har jag 2 frågor.

1 finns det jobb inom yrket? Är det värt att satsa på? Är lönen okej?

2 kan man ha med sig hunden på jobbet? Finns der plats i maskinen? Har en dobermann som alltid är med mig och har haft turen att kunna ha med honom på jobbet tidigare. Detta är en helt avgörande fråga för en hundmänniska som mig.

Ha det gott!



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Hund i skogsmaskin? Värt att utbilda sig?

Volundsmed  
#367850 Jobb finns om man har bra kontakter. Jag trivs med att köra maskin, du bör ha ett abonnemang du ringer gratis ifrån. Eller konto på storytell för ljudböcker. Har du kört kran innan är det ett plus. Man ska bara kunna köra kran utan att våldta maskinen och skogen runtomkring. Om man kan det och är villig att jobba så kan man nog få 110-120 i ingångslön.

En dobberman är väl i största laget för att vara maskinhund kan väl jag tycka.

Användarvisningsbild

Re: Hund i skogsmaskin? Värt att utbilda sig?

totte  
#367927 Citromax - finns en som har det nicket på Citroënakuten, är det du, eller är det bara ett sammanträffande?

Avatar Fallback

Re: Hund i skogsmaskin? Värt att utbilda sig?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#367935 lure på om me i norge er bortskjemt når det gjeld lønn, 110-120 i begynnerlønn er elendigt, får ingen til å jobba for det.

Avatar Fallback

Re: Hund i skogsmaskin? Värt att utbilda sig?

tallen100  
#367953 Lönen i skogen är väl inte särskilt hög överhuvudtaget här.

Användarvisningsbild

Re: Hund i skogsmaskin? Värt att utbilda sig?

citromax  
#367960 Totte. Jodå jag finns på citroenakuten.

Förutsättningarna att ha hunden med sig på jobbet när man kör maskin verkar inte så bra om man har stor hund. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Hund i skogsmaskin? Värt att utbilda sig?

Volundsmed  
#368001
can skrev:lure på om me i norge er bortskjemt når det gjeld lønn, 110-120 i begynnerlønn er elendigt, får ingen til å jobba for det.


Därför jag började jobba i Norge! Haha [FACE WITH TEARS OF JOY]

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).