Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 264902 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36701 ja dom är helt otroliga på att tåla stryk , ..och det är ju tur när sånt där inträffar .. men det bästa är ju dock att inget händer , men hundar får så mycket ideer ibland ju :wink: huvva! och då det väl händer så hinner man inte med :roll:

Elmia
Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36704 Vilka stora hundar ni har...Jag har en liten Papillon med mig i skogen :lol:
Han springer lös hela dagen, förutom när skogshönsen har ägg.
Han håller sig nära nån av röjarna hela tiden, oftast mig eller farsan.
Funkar inte att ha en hund med jaktinstikt helt lös utan uppsikt, men den här är inte så intresserad av jakt, hehe.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#36710 Coolt :lol: Inte hunden man tänker på när man pratar manuellt skogsarbete :P Du skall ju bära omkring han i en liten väska, som dom rika jetsetarna gör :lol: :lol:

Avatar Fallback
Bengt olsson  
#36714 Hej här är min chiba som är 8 år.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36718 ja nog är det härligt med hundar av alla de slag :lol: , ...jag misstänker att det blir en till för mig , men det måste nog dröja ännu .... och att det är stora hundar som gäller för mig är nog mest för att man växt upp med "båtsman"-modellen sedan man krypit runt på alla fyra :wink: , stora sådana är ett j-vla bestyr bara att hålla rena , (man måste ha snyggt i verkstan) men värst är på våren , tjällossningen ..huvva! vad skitiga de kan bli bara på 10-minuter av upptäcktsfärd :wink: ... men jag gillar dessa nallebjörnar ändå :wink:

Användarvisningsbild
totte  
#36733 Japp, vi har två Bouvier de Flandres, rejält ulliga pälsar. Brukar säga att om man tar ut dom en runda i granskogen så kommer dom hem med dagsbehovet av ved i pälsen!

Dom är syskon, den första tog vi förra hösten när vår gamla bouvier, Malva, hade lämnat oss. Sen när dalmatinern sprungit på tåget så hade uppfödaren kvar en tik från samma kull och då blev det så att vi tog henne.
Den lata tjejen, Näva
Den drumlige grabben, Ribes

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36750 Jag har ingen hund, men här får ni se och läsa om grannens hund.
http://webnews.textalk.com/se/article.p ... text=60321
Bild

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36757 haha! dagsbehovet av ved :lol: .. ja det var fina vovvar! totte :wink:

Användarvisningsbild
totte  
#36775
"spindeln" skrev:haha! dagsbehovet av ved :lol: .. ja det var fina vovvar! totte :wink:


Här under verkstadstjänstgöring i somras när jag la på underredsmassa.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36820 hehe! jag tycker mig känna igen jyckarnas intressenivå!! :lol: :lol: , huvudsaken att man kan hålla ett vakande öra/öga på husse :wink: .. sen att man snarkar rakt ut efter 20minuter gör inget :lol: :lol: helt klart att man måste ha en jycke till , ..men som sagt måste dammet få lägga sig först :(

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36821
"spindeln" skrev:hehe! jag tycker mig känna igen jyckarnas intressenivå!! :lol: :lol: , huvudsaken att man kan hålla ett vakande öra/öga på husse :wink: .. sen att man snarkar rakt ut efter 20minuter gör inget :lol: :lol: helt klart att man måste ha en jycke till , ..men som sagt måste dammet få lägga sig först :(


måste även säga att grannen hade en sådan när jag var barn .. :) lekte mycket med den vovven också , det var en tik som hette "rufsa" .. rätt passande namn nu när man tänker efter :)

Användarvisningsbild
totte  
#36837
"spindeln" skrev:
"spindeln" skrev:hehe! jag tycker mig känna igen jyckarnas intressenivå!! :lol: :lol: , huvudsaken att man kan hålla ett vakande öra/öga på husse :wink: .. sen att man snarkar rakt ut efter 20minuter gör inget :lol: :lol: helt klart att man måste ha en jycke till , ..men som sagt måste dammet få lägga sig först :(


måste även säga att grannen hade en sådan när jag var barn .. :) lekte mycket med den vovven också , det var en tik som hette "rufsa" .. rätt passande namn nu när man tänker efter :)


Mycket välfunnet namn som sagt! Mina två skall klippas nu i veckan, sen ser dom inte kloka ut på ett tag, skall se om jag kan få nån bild på dom då. Som sagt, när det lagt sig lite så är det dags, lycka till då med att hitta en bra verkstadskompis! Man kan aldrig ersätta en jycke, men man kan skaffa en efterföljare, och det hjälper verkligen hur jäkligt det än känns.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36910 jag måste erkänna att jag inte kunnat hålla mig från att "titta runt lite" ... och då fick jag syn på detta :wink:

http://www.blocket.se/vi/18477219.htm?ca=4_s

Användarvisningsbild
totte  
#36919 :D

Lämplig tid tror jag, då har det gått några månader och du är rejält sugen, lycka till spindeln! Sen är det ju så särskilt kul och gå ut sådär 40 gånger om dagen för "behovsprövning" just i januari 8)

Har klippt grabben ikväll, ser för dj-g ut när man är van vid storlurvet. I morrn kväll blir det tjejens tur att snaggas.

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36951
Thunborg skrev:Coolt :lol: Inte hunden man tänker på när man pratar manuellt skogsarbete :P Du skall ju bära omkring han i en liten väska, som dom rika jetsetarna gör :lol: :lol:


Hehe, lycka till att få ner den här i en handväska! Han har varit med mig i skogen sen han var 4-5månader och verkar tro att han är en väldigt stor och farlig hund, alla hans hundpolare är också stora, Schäfrar och Rottisar, till o med ett par amstaff (sk mördarhundar) och han läxar upp dem lite då och då :lol:

Lite jobbigt med den långa fina pälsen, det fastnar så otroligt mycket skit i det...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar