tor 21 jan 2016, 11:40#367425
Man ska vara väldigt försiktig vid bränsle byten och andra ändringar i kost.
Olika bränslen kan vilja ha olika inställning i just din såg. Är det sot koks och avlagringar är det inte ovanligt de försvinner och i den processen finns en stor skaderisk. Jag har sett hundratals misslyckade konverteringar, men hört många här som tycker det funkar fint o bara byta o gasa på.
Kan inte rekommendera nån o byta bränsle eller ens olja de blandar med utan o ta reda på mer först. Gärna riva den o se så det inte är skit i den som kan ställa till det. Bäst är o byta kost i samband med sågbyte/renovering.
När jag konverterar äldre såg till kunder är de oftast i behov av genomgång ändå. Efter ordentlig rengöring inuti,så byts vevhustätningar, membran, bränsleslang, filter, några packningar och naturligtvis det som är defekt.
OK och Stihls bränsle har jag ingen erfarenhet av.
Aspen funkar bra och är så vitt jag begriper det bättre alternativet mot handelsbensin.
Biltemas häxbrygd kan jag inte säga nåt gott om, tyvärr.