Traktorer och processorer

Traktorpulling

46 inlägg 18839 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

tallen100  
#365743
Vedmaskin skrev:Ett väldigt trevligt program. :-BD

Flisaren skrev:Haha, man slipper ju höra nån vokabulär underbarn säga fucking jävla skit hela tiden, känns som Tibro kommun satsat på skolan. :lol:


Kan ju ha skärpt till sig när dom var med i tv. :wink:

Så var fallet när en profil hemifrån syntes i rutan. Folk som kändes till personen undrade vad som hänt. :mrgreen:

Det kan tyda på viss intelligens :lol:

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366428 Det var inte dåligt att sända det i SVT1 på bästa sändningstid. Såg mig själv i publiken långt bort.

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

rikard_e  
#366499 Är inte intresserad av traktorpulling med uppställda värstingar. Men orginaltraktorerna var roligt att se.
Blir till att åka upp dit nästa gång

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

Mikael A  
#366676 Bästa programmet på TV på länge.
Härligt med folk som vågar vara sig själva!! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Traktorpulling

Deminer  
#366792



:smile:

Användarvisningsbild

Re: Traktorpulling

Aqualize  
#366926 Inte så förvånande att det gick som det gick för den släden.
Strf 122 har vikt på 62 ton (beroende på utrustning osv kanske det skiljer en del men tänk de regionerna) och 1500 hk (2600 rpm).

Traktor Power Weekend 2009 på Elmia så utom tävlan spände de den då fullastade släden efter en CaseIH quadtrac. Jag minns inte modell men de är lika tunga i den serien. Säg "Steiger 535" på 26 ton och 548 (602 boost) hk.
Den gjorde full pull...

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

Hema  
#366949 Vad fick släden att reagera som den gjorde? Den släpas väl bara på marken?

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

Stenmark  
#367052 Troligen sitter draget för högt på strf122 så släden lättar

Användarvisningsbild

Re: Traktorpulling

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#390712 Snart dags att starta säsongen i Sverige....
http://www.ltpc.se/lidkoping-city-pull.aspx

Brukar vara bra tävling där, tråkigt nog krockar det lite i min kalender, så det är inte säkert att jag kan åka dit, men skall försöka i alla fall...

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

mrvimek  
#390758 Blir tävling i augusti i Medelpad :)!

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

uffejohan  
#390785 Tack Zixten för tipset, redan noterat i kalendern. Blir till att åka dit med fikakorg o Brassestolar.

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

stefanm  
#390984 Finns det någon sida där det finns listat vilka tävlingar som körs i Sverige under året? Jag var på en tävling i Umeå under sent 90-tal om jag minns rätt och tyckte det var helt fantastiskt roligt och det hade varit kul att titta igen. Det verkar tyvärr köras väldigt sällan här uppe i Norrland

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

mrvimek  
#391317 6 aug är de traktor pulling i silje grusgrop sundsvall

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

uffejohan  
#398266 Om ni kommer ihåg programmet i vintras om grabbarna i Tibro som sysslade med traktorpulling, så är det ny tävling på lördag den 9 juli. Klockan 13 är första starten i Bonnapulling på Tibro Motorstadion.

Avatar Fallback

Re: Traktorpulling

mrvimek  
#398299
stefanm skrev:Finns det någon sida där det finns listat vilka tävlingar som körs i Sverige under året? Jag var på en tävling i Umeå under sent 90-tal om jag minns rätt och tyckte det var helt fantastiskt roligt och det hade varit kul att titta igen. Det verkar tyvärr köras väldigt sällan här uppe i Norrland
kolla i traktor power tidningen så står de lite mer där om olika tävlingar

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).