Före och efter jobbet

Världscupen i skidor

27 inlägg 11256 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Världscupen i skidor

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355401 Var det nån som såg herrarnas 3-mil i masstart?
Herregud vilken skidåkare den där Sundby är, krossade motståndet totalt idag! Äntligen en som inte kör sakta och strategiskt för att lägga upp en spurt i slutet, det är ju så jäkla tråkigt att se när de åker så sakta som möjligt och ingen vill dra. Idag var det inget snack, full fart från början och när konkurrenterna fattade att farten skulle fortsätta på samma nivå så kunde ingen svara upp. Hatten av från mig :grin:

Dags för svenska herrarna att analysera läget, nåt måste ju vara fel när bäste man är på 12-e plats.

Damernas lopp visade att Johaug har hittat rätt med försäsongsträningen, Kalla gjorde ett bra lopp men har det tufft när det bara är norskor både före och efter i spåren för det mesta, hon får göra jobbet själv men det har hon nog inget emot heller.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

superking  
#355404 Jo norge är överlägsna nu. Men jag tror på Hellner i tour de ski [emoji1]

Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

jannee  
#355409 Världskuppen :?: , tycker det mest liknade Norska öppna mästerskapen :grin:
7 norrmän bland de 8 första - usch :mrgreen:
Troligtvis är det norsk kost - getost nedsköljd med norsk mjölk. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Världscupen i skidor

stegmaster  
#355415 Ja just nu ser det ljust ut för Norge, men tror nog det kommer ändras lite under vintarens gång.
Spesielt blant herrerna.
Och på damsidan saknade ni ju Stina NIlsson i dag, som vel nästan vore bättre enn Kalla så langt, så lite tidlig att dra nån slutsatser så tidligt i sesongen.
Er nog mange som er stinne av trening innför touren, så då kan det se helt annorlunda ut, even om jag tror att någon av dom Norska kommer henga med, så kommer det inte se ut som i dag tror jag.

Det som kanske var lite "bekymmer" i dag var dom stora differanser til båda vinnarane.
Even om man er Norsk, så er det ju roligare när det jamt och flere nationer er med.
Har själv sett sport hela dagen i dag.
Skulle vore på vedbacken, men det blåser storm och kräkregnar, så det flöder överalt.
(första gången jag blivit stoppat av vädret denna sesongen.) :cry:

Användarvisningsbild

Re: Världscupen i skidor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366480 Två svenska segrar på damsidan i helgen :-)
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Världscupen i skidor

Fredrik Reuter  
#366481 Hej,
Har jag tid så tycker jag det är extremt mysigt att kolla på skidorna och vinterstudion på helgerna.
Lite tråkigare i år då vi i Sverige tydligen ska vara inne i en generationsväxling och Halvarsson och Hellner på något mystiskt sätt är långtidssjukskrivna.
Stina Nilsson imponerar dock (från Svensk sida), men mest av allt imponerar Norge.

Lite häftigt Twitterinlägg som vinterstudion lade ut, tror det var förra helgen i samband med finalen i Tour de ski:

"Norge fick bara 7 av 10 placeringar på topp tio år, det går utför för det Norska längdskidslandslaget!"

=))

Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366483 Dette sitatet blei sagt av daværande statsminister Gro Harlem Brundtland ein eller anna gong på 90 tallet når Norge herja på i OL (OS) og tok ein haug med gull "det er typisk norsk og være god" :grin:

Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366484 Kanskje ikkje heilt min stil, men litt morsomt og temmelig sjølvgodt, kaxig? spør du meg

Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366521 Jens Stoltenberg har väl smakat på samma självgodhet när han uttalat sig om att Norge är världens bästa land.

Användarvisningsbild

Re: Världscupen i skidor

T Landström  
#366527 Hellner är väl småbarnsförälder...så han kommer nog att vara sjuk i tid och otid ;)

Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366528 Eller så får han isolera sig som Johan Olsson gjorde

Användarvisningsbild

Re: Världscupen i skidor

T Landström  
#366531
lfq skrev:Eller så får han isolera sig som Johan Olsson gjorde


Finns inte så många som Johan Olsson...som har det drivet...inte i Sverige iaf...

Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366538 Husker Gunde Svan såvidt.

Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

TheJo  
#366584
Fredrik Reuter skrev:Har jag tid så tycker jag det är extremt mysigt att kolla på skidorna och vinterstudion på helgerna.


Kan jag bara hålla med om! Är det Vinterstudion, så ska TVn vara på :)
Tycker produktionen är mycket bra.

Avatar Fallback

Re: Världscupen i skidor

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366608
can skrev:Husker Gunde Svan såvidt.


Jag minns den där långe Grönningen som vann guld 1968. Varför jag minns - jo han deltog i en mängd kvällstävlingar i Sverige, ibland två på samma dag. Det var deras sätt att tjäna pengar på sporten. Som kuriosa har vi också en stol på hytten i vilken han kunde vila ut hos mina svärföräldrar efter ett lopp i Småland på 60.talet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).