Skogsnyheter

Jordbruksverket utmanar sina kunder..

4 inlägg 2479 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jordbruksverket utmanar sina kunder..

Hema  
#365332 http://www.svt.se/nyheter/inrikes/stod-till-bonder-forsenas
Det så kallade kompensationsstödet till landets jordbrukare har blivit kraftigt försenat på grund av att Jordbruksverket tvingas göra om sina it-system. Kommer kunna betala ut först i November, nästan ett helt år försenat. Jo man tackar.. Hur tusan kan man kunna få behandla folk på det viset?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Jordbruksverket utmanar sina kunder..

loppan  
#365340 Jordbruksverket är för närvarande ett organisatoriskt mörker.
Jag får inte missa något men de kan bete sig hur som helst.
För egen del så gick det bra men man kan ju undra hur det står till.

Den 23e dec 2015 får jag ett brev där det sår att du inte får något gårds och förgröningsstöd i år.
Jippey tänkte jag,bästa julklappen. :roll:
Stödet kommer att betalas ut tidigast den 21e januari 2016 och sedan fortlöpande i tre månader stod det.
Jaha bara att vänta då tänkte jag.
För min del så hänger jan inte på pottkanten men jag tänkte på alla som har det knapert.

Den 7e jan kommer ett nytt brev:Du får ditt stöd snart men inget angivet datum när detta skall ske.
Klart som korvspad som vanligt tänkte jag.
I dag så var plötsligt pengarna på kontot..... :surp:

Tänk vad onödigt massa bekymmer allt detta sjabbel orsakar många som har det knapert.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Jordbruksverket utmanar sina kunder..

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365432 Undrar om jordbruksverket skulle tillåtas att få samma förseningar i deras lönesystem...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Jordbruksverket utmanar sina kunder..

Amatörhuggare 62  
#365434 Tror jag inte !!!!
Då blev det nog liv ! !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).