Skotare

problem med nokian däck

15 inlägg 4384 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

problem med nokian däck

bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36540 är det nån som har problem att det släpper stora bitar mitt på däcken vi har 4 st hittils



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#36541 HAr hört att de e många som har problem med både Nokian & trelleborg däcken.

Användarvisningsbild
masterchief  
#36544 Verkar vara något fel med de för tillfället.
Känner en som inte kom av trailern med en ny Bear.
Däcken slirade i fälgarna :shock:
Var bara in med nya masknen igen och på med nya däck :oops:

Avatar Fallback
bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36554 det läre kännas tröstlöst att inte har kört nå med maskin

   TS
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36559 Kör United på skotaren. Tycker dom verkar va väldigt bra.
Har testat nu ett Medved oxå uj uj. Det passar kanske i jordbruket men inte på en skogsmskin.

Avatar Fallback
bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36576 medved körde vi på alla 19 maskiner ett tag men det var det värsta vi har varit med om passar bättre på en åker

   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#36580
Henrik K skrev:Kör United på skotaren. Tycker dom verkar va väldigt bra.
Har testat nu ett Medved oxå uj uj. Det passar kanske i jordbruket men inte på en skogsmskin.

United är prisvärda däck, har kört med ett i ett 10 månader på 5005an, ser nytt ut än, inga synliga skador eller lösslitna stycken på ribborna, desutom 13000 billigare än nokian och trelleborg.
Medved är alldeles för hård gummiblandning, mönstret hålelr inte, hade 2st på bogien på min rapidskotare, de var inte alls prisvärda även om de var billiga.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36583
masterchief skrev:
Henrik K skrev:Kör United på skotaren. Tycker dom verkar va väldigt bra.
Har testat nu ett Medved oxå uj uj. Det passar kanske i jordbruket men inte på en skogsmskin.

United är prisvärda däck, har kört med ett i ett 10 månader på 5005an, ser nytt ut än, inga synliga skador eller lösslitna stycken på ribborna, desutom 13000 billigare än nokian och trelleborg.
Medved är alldeles för hård gummiblandning, mönstret hålelr inte, hade 2st på bogien på min rapidskotare, de var inte alls prisvärda även om de var billiga.


För hårda är dom inte för mjuka...?
Mitt medved har suttit kortare tid än vad ett av mina united.
United däcket ser ut som nytt fortfarande och Medved däcket är säkert redan halvslitet.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36584 På ena mastern som har 700 däck så sätter vi Firestone (samarbetar med Bridgestone) och dom verkar vara helt ok :D

Användarvisningsbild
masterchief  
#36592 Jag tolkar som medved är för hårt när det går bort stora gummiflisor istället för att jämnt slitas ned.
Men jag är ingen gummiexpert 8)

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36605
masterchief skrev:Jag tolkar som medved är för hårt när det går bort stora gummiflisor istället för att jämnt slitas ned.
Men jag är ingen gummiexpert 8)


Jag har tyckt att dom är för mjuka å sköra så det är därför.
Men en sak är säker dom håller inte länge i skogen.

Användarvisningsbild
masterchief  
#36609 Något jag kan tänka mig är att lågprisdäck har ojämn gummikvalitet mellan olika partier.
Tycker mig se samma tendens inom andra kategorier varor i andra brancher med.
Logiskt sett borde ett dyrare däck hålla jämnare kvalitet, även om den här tråden tyder på annat.

Användarvisningsbild
Skog  
#36612 Hade ett Firestone på Buffalon. Första punkteringen kom efter 11500 timmar
de är inte dåligt...... :shock:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36622 Vi körde med ett par united däck i fram på 1710an i 2 veckor. Sen började det lossna stora bitar ur dem,då skickades de tillbax å byttes ut mot Nokia. Har hört flera som haft bekymmer både med nya trelleborg å nokia. Bla. en som hade köpt 700 hjul,men de höll inte den dimensionen. Funkade inget vidare när han lade på band för 700 hjul!

Avatar Fallback
1410an  
#36645 Vi har provat 2 united nu,har haft dom i ca 10 månader. Tycker dom verkar hålla bra och håller även rätt dimension.
Provade först ett Medved men det var ju inte i närheten av rätt dimension,har 700 hjul och Medveds 700 hjul var mer som 650 + att det släpte stora bitar ur det efter ett par månader..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).