Öppna kategorin

Domstolarnas ökade makt ett hot mot landsbygden

3 inlägg 2283 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Domstolarnas ökade makt ett hot mot landsbygden

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Domstolarnas ökade makt ett hot mot landsbygden

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365179 Håller helt med dej.

Odlande av en vargstam har blivit ett vansinnigt Jurassic Park-experiment!
För 100 år sedan fanns inga vargar kvar - vem har hittat på att plantera in dem igen?
Vargarna har blivit Sveriges nya 'heliga kor' - men de passar endast att ha på helt folktomma, ändlösa vidder - sådana finns i nordligaste arktiska trakterna, men där råkar sedan tidigare finnas en annan sorts 'heliga kor' nämligen renarna, och renar + vargar går inte så bra ihop... så för att kunna ha två sorters 'heliga kor' samtidigt måste skattebetalarna gladeligen betala flera miljoner för att flytta en enda varg, gång på gång förgäves, uppifrån det området där den egentligen passar in, ned till det området där det finns gott om folk och får, och där den inte alls passar in... Logik???

Användarvisningsbild

Re: Domstolarnas ökade makt ett hot mot landsbygden

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365197 Logiken är väl att det är lätt att leka med andras pengar.

Vag varg beträffar, så har jag inga problem med dem, så länge de håller ner stammarna av betande vilt, som är åt helvete för höga! Däremot måste ju vargjakten tillåtas och då särskilt skyddsjakt på fårätande vargar.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).