Avverkning (slutavverkning)

Så jobbar du bäst i stormfälld skog

51 inlägg 20575 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Så jobbar du bäst i stormfälld skog

T Landström  
#365041
Fredrik Reuter skrev:
Ferguson system skrev:Bra video. Er det Skogsforum logoen jeg ser på venstre buksebeinet fra ca. 0:37 og utover i videon? Ute å tester nye kleskolleksjon?


Ursäkta sent svar Ferguson.
Nja, så bra är det inte. Detta är faktiskt en gammal kollektion som jag testade Elmia 2011 ihop med Blåkläder. Jag fick ett par uppsättningar att testa och föll det väl ut kunde de "brandas" med skogsforums logga osv.

Men jag slog stopp på detta, de var alldeles för tunga och otympliga, faktiskt värre än de äldre från Husqvarna. Inför dessa tester så fann jag icke mina gamla byxor och då fick det bli dessa.

Kanske vore en kul grej annars, att göra en huggaruppsättning med skogsforums märke på. Det värsta är väl att det kommer krävas lika många uppsättningar som det finns sågmärken ... :wink:


För mig räcker det med ett märke... ;)

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Så jobbar du bäst i stormfälld skog

Fredrik Reuter  
#365078 Ja, vi får se om detta kan ordnas!

Avatar Fallback

Re: Så jobbar du bäst i stormfälld skog

Hema  
#365080 Enklast vore att vid nyinköp, sskicka dessa plagg till märkning med SFO-loggan.

Användarvisningsbild

Re: Så jobbar du bäst i stormfälld skog

Seb macahan  
#365111
jannee skrev:Får väl skämmas, har alltid rotvältan till höger om mig, stubben blir hög nog ändå :oops:

Då är du nog inte ensam om det jannee :oops: Sen brukar jag iofs nästan alltid ha gripen om stocken innan jag kapar. Har man ingen grip eller det är svårt o komma till är ett 5t spännband förträffligt vid arbeten med vindfällen.

Avatar Fallback

Re: Så jobbar du bäst i stormfälld skog

Klazzon  
#365145 Kan rekommendera litteraturen som är till c-kursen även om man inte vill gå den. Den behandlar just trådämnet och ger flera matnyttiga tips. Kika gärna på denna länken från husqvarna http://www.husqvarna.com/se/support/wor ... alld-skog/ eller säker skog http://sakerskog.se/praktika-info/arbet ... llda-trad/

Avatar Fallback

Re: Så jobbar du bäst i stormfälld skog

rikard_e  
#365167 Det är nog bland det roligaste jobben i skogen. Man har väl lite ångest efteråt att man inte presterat så många kubik per timme, men roligt med utmaning och använda huvudet mer i stormfälld.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).