Skogsnyheter

SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

9 inlägg 3341 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

svampbob  
#340442 Det nämns inte där men det spekuleras i att SCA gör uppdelningen i två divisioner för att senare kunna sälja av hela skogsindustridelen.

Ev ska jag tillbringa tre år på det bygget och känner mig lite kluven inför så långa uppdrag.

Användarvisningsbild

Re: SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364510 http://www.skogsaktuellt.se/artikel/493 ... trand.html
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

Hema  
#364519 Kul att de verkligen satsar inom en brasch som med störe säkerhet kommer få det tufft framöver, då pappersbehovet stadigt sjunker.

Användarvisningsbild

Re: SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

svampbob  
#364523 Behovet av tidningspapper minskar men det finns mycket annat att göra av massan. SCA satsar hårt på hygienprodukter tissue.

Nu efter julledigheten är det tänkt att bygget ska dra igång.

Avatar Fallback

Re: SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

Hema  
#364546
svampbob skrev:Det nämns inte där men det spekuleras i att SCA gör uppdelningen i två divisioner för att senare kunna sälja av hela skogsindustridelen.

Ev ska jag tillbringa tre år på det bygget och känner mig lite kluven inför så långa uppdrag.

Vad gör dig kluven? Långt hemmifrån eller?

Användarvisningsbild

Re: SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

svampbob  
#364568
Hema skrev:
svampbob skrev:Det nämns inte där men det spekuleras i att SCA gör uppdelningen i två divisioner för att senare kunna sälja av hela skogsindustridelen.

Ev ska jag tillbringa tre år på det bygget och känner mig lite kluven inför så långa uppdrag.

Vad gör dig kluven? Långt hemmifrån eller?


Ja det är lite trist att ligga borta på veckorna även om det är 4-dagars veckor.

Avatar Fallback

Re: SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

Hema  
#364583
svampbob skrev:
Hema skrev:
svampbob skrev:Det nämns inte där men det spekuleras i att SCA gör uppdelningen i två divisioner för att senare kunna sälja av hela skogsindustridelen.

Ev ska jag tillbringa tre år på det bygget och känner mig lite kluven inför så långa uppdrag.

Vad gör dig kluven? Långt hemmifrån eller?


Ja det är lite trist att ligga borta på veckorna även om det är 4-dagars veckor.

Oj, ja det förstår jag.
Hade det varit varannan månad eller vecka hade det varit en sak, men sådär i 3år. Det måste bli tufft för både en själv och familj om man har.

Användarvisningsbild

Re: SCA hårdsatsar på massafabrik i Timrå

svampbob  
#364628 Ja det är lite trist att ligga borta på veckorna även om det är 4-dagars veckor.[/quote]
Oj, ja det förstår jag.
Hade det varit varannan månad eller vecka hade det varit en sak, men sådär i 3år. Det måste bli tufft för både en själv och familj om man har.[/quote]

Nej tre år blir det inte gissar att jag blir kvar 1,5 år och sedan har jag lovat mig själv att inte ta uppdrag längre bort än att jag kan se hem.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).