Vedmaskiner, flishuggar

hakki pilke 1x37 easy

36 inlägg 41850 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: hakki pilke 1x37 easy

svampbob  
#363958
skogsterri skrev:Känns som att ska den fungera optimalt ska det vara rakt och 25-35cm i diameter. Så fort där blir en krök så tar det så mycket längre tid. Antingen hoppas kedjan av alternativt fastnar i klyven. Men kanske gäller alla vedprocessor? Har bara haft hakki pilke 1x37 easy.


Samma här. Jag har blivit mer och mer noga när jag hugger. Är det en rejäl rotsläng på björken så kapar jag och lämnar kvar den i skogen.

Trejon
Användarvisningsbild

Re: hakki pilke 1x37 easy

svampbob  
#389031 Vilka svärd och kedjor köper ni till vedmaskinen och varifrån? Jag tänkte jag skulle lägga en beställning i veckan.

Avatar Fallback

Re: hakki pilke 1x37 easy

80-90  
#389056 Har alltid köpt Husqvarna eller oregon å det funkar jätte bra ...

Avatar Fallback

Re: hakki pilke 1x37 easy

Lajban  
#389378 Oregon funkar fint.

Avatar Fallback

Re: hakki pilke 1x37 easy

80-90  
#389800 Tänkte byta remmarna mellan el motor å växellådan !! Hur gör ni ?? Vore fint med tips då jag tycker det e pyton å byta !! Tack på förhand

Användarvisningsbild

Re: hakki pilke 1x37 easy

svampbob  
#389943 Jag lyckades inte komma mig iväg och inhandla något nytt svärd. Så idag fick motorsågen bidra med ett 15-tums svärd och kedja. Det funkade bra men till nästa helg måste det bli ett nytt svärd och kedja.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).