Gallring

Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

304 inlägg 94587 visningar 46 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Fredrik Reuter  
#363774 Slutet av Mars borde kanske funka. Smid lite på de planerna så ska jag kolla vad skogsforum kan göra.

Malwa
Avatar Fallback

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

jonsered95  
#363784 Även jag kommer jättegärna o kikar lite. :grin:
Mvh Philip

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Deddan  
#363786 Härligt initiativ hlb. Jag kommer gärna om möjligheten finns och datum/tid passar. Trevligt att utbyta erfarenheter och tips.

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

svampbob  
#363790
hlb skrev:Några har visat intresse för en liknande träff. Jag vill bara kolla intresset och har några frågor.
Vill Skogsforum vara formell arrangör?(Fredrik)
Skall tillverkare bjudas in?
Är slutet på mars en bra tid.

Om så önskas kan träffen hållas hos mig i Sjuhult , 12 km öster om Markaryd. Kan demonstrera myrgallring med Hypro med dubbelmontage. Vore trevligt om någon kunde ta med en stegmatare också.

Förslag till ämnen att diskutera och demonstrera:

Gallringsteknik fastmark
Gallringsteknik myrmark
Traktorprocessor till stormfällor
Smarta tillbehör och ideer
Ekonomiska kalkyler
Kom gärna med fler förslag

Jag kan erbjuda köttsoppa och kolarbullar tillagade utomhus på " luffarspis". (Max 20 pers)


Det låter som att det är kring påskhelgen som gäller vilket kan vara bra då många är lediga då.

Avatar Fallback

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

torsten83  
#363797 Låter jättetrevligt,
Kikar jättegärna förbi ja me
Mvh Ted

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

JensSkoog  
#363822
hlb skrev:Alla skall känna sig välkomna, med eller utan whisky och processor. Det är kanske ännu mer givande för folk, som inte har köpt ännu och blir de avskräckta har de ju sparat pengarna till investeringen. Soppa och kolbullar till alla. Aquavit till Jens om han kör så långt. Jag kan säkert ordna övernattning till honom , under en gran eller så.

Det där hade varit jättetrevligt @Hlb , men tyvärr får jag vänta till nästa gång!
Ska en sväng genom Dalsland i början av mars och hoppas
träffa Sundelius över en kopp kaffe, och i början av mai blir
det Alingsås eftersom en av mina (många) döttrar
giftar sig där - med en svensk :wink: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#363826 Intressant ide. Kommer gärna om det passar. Lite långt att åka med Valtran men i slutet av mars så kanske det är mcväder. Du kan sätta upp mig på intresselistan

Avatar Fallback

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Robertberg  
#363850 Jag vill också komma!

Avatar Fallback

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Hema  
#363874
JensSkoog skrev:
hlb skrev:Alla skall känna sig välkomna, med eller utan whisky och processor. Det är kanske ännu mer givande för folk, som inte har köpt ännu och blir de avskräckta har de ju sparat pengarna till investeringen. Soppa och kolbullar till alla. Aquavit till Jens om han kör så långt. Jag kan säkert ordna övernattning till honom , under en gran eller så.

Det där hade varit jättetrevligt @Hlb , men tyvärr får jag vänta till nästa gång!
Ska en sväng genom Dalsland i början av mars och hoppas
träffa Sundelius över en kopp kaffe, och i början av mai blir
det Alingsås eftersom en av mina (många) döttrar
giftar sig där - med en svensk :wink: :wink:

Om inte du kan komma till oss kanske vi får komma till dig. Kanske inte lämpligt, men en galen tanke såhär sent på kvällen vore att vi ställde upp i huggaruniform och gav vår norske vän och "vapenbroder" vårt stöd utanför vigseln, ståendes sprutandes sågspån på bröllopsparet. :)

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Seb macahan  
#363879 Jag borde ju ha fått mitt stegmatade Tapio då. Kan ju ta med aggregatet i bilen men resten av prylarna blir långt o kasa med sig. Jag kommer gärna, nån i närheten av nord östra Blekinge som vill samåka, Erre kanske?
Myc :-BD :-BD :-BD ket trevligt initiativ

Avatar Fallback

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

skogsterri  
#363885 Kommer gärna också om det passar, låter som en kul ide!

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

JensSkoog  
#363888
Hema skrev:Om inte du kan komma till oss kanske vi får komma till dig. Kanske inte lämpligt, men en galen tanke såhär sent på kvällen vore att vi ställde upp i huggaruniform och gav vår norske vän och "vapenbroder" vårt stöd utanför vigseln, ståendes sprutandes sågspån på bröllopsparet. :)

Ja, det hade varit en överraskning värd att ta med sig :lol: :lol: :lol:
Men jag planerar en skogskaffedag här om inte så länge med kaffe och grillkorv på vedbacken. Där är alla välkomna!

Avatar Fallback

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Rolfnilsson400  
#363892 Trevligt initiativ, jag är också intresserad av att komma

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

hlb  
#363900 Akta dig Jens så vi inte hyr en buss eller två.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sv: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#363902
Robertberg skrev:Jag vill också komma!
Då samåker vi då.. :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).