Asige skrev:Är köpeblandat jag kör på. Kanske skulle testa en blandning själv då. Är de 98okt som gäller då? 2% olja som förr?
Har skruvat ner den sågen som var i sämst skick för "skojs skull" och undersöka lite hur dom funkar. Upptäckte en liten (typ 2mm) gummiplupp i toppen av bränsletanken. Antar att detta är en backventil för luftning av tanken?
Har ej hunnit kolla den på den "bra" sågen. Men kärvar den på nåt sätt så är det ju klart att inte såget går rent.
Provkörde den igår igen och då gick den som den skulle.
Tänkte beställa en membran sats till förgasaren i morron. Kan ju inte skada å byta.
Ang den såg jag håller på att ta isär så ska jag ge mej på att få loss kopplingen från vevaxlen. Vänstergäng där va?
Sen är det bara cylinder + vevhus kvar i skalet.
En jävla massa gammel kedjeolja + jord å skit som sitter som fan på allt.
Nån bra idé om vad man ska tvätta av det med?
Testat med diesel = löser ej upp det.
Avfettning, något bättre men man får skrubba som fan ändå.
Har provat det mästa, och funnit att Jotuns Penseltvätt tar allt, olja, kåda och skit. Smörja på med en pänsel, lämna en timme och tvätt av med vatten.
Gängat den "fördömda vägen", och ofta får man använda en kolvstoppare eftersom det sitter som f. på gamla sågar. Kolla nållageret när du har av kopplingen, och byt det eller tvätt och fätt om det är bra, men ofta på sågar som har gått länge och inte har blitt rengjord, så är det inte så bra.