Trädfällning (arborist)

Utbildning för klättrande trädfällare

5 inlägg 6230 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Utbildning för klättrande trädfällare

MagnusRörstam  
#36242 Vet någon vilken utbildning som krävs och rekomenderas för att börja med klättrande trädfällning?

Vilka bolag utbildar i skåneregionen?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
freddy213  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36259 prova att googla på arborist så kanske det dyker upp nåt intressant. :D


skogsavverkning med sekatör....hm.. är inte det lite omanligt? :wink:

Avatar Fallback

Re: Utbildning för klättrande trädfällare

Valmet830.3  
#60094 http://www.hvilanutbildning.se/03/index.htm

Hos Hvilan finns även en KY-utbildning till arborist.

Användarvisningsbild

Re: Utbildning för klättrande trädfällare

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64228 kolla om du hittar nån som utbildar i "sektionsfällning" du behöver ju inte en arborisutbildning bara för att upp å fälla ner ett träd i bitar! men om du ska använda utbildningen för att använda i tex banverkets trädsäkringsprojekt så är det inte helt säkert att du får klättra ändå! pga att dom ställer krav på 2 års yrkeserfarenhet (ibland!!!!?????) ta reda på det först i sånna fall! annars är utbildningen helt bortkastad!! i alla fall hos banverket! men sektionsfällning har man ju förvisso nytta av "privat"! pesonligen tycker jag inte att det är så jäkla märkvärdigt att sektionsfälla så att det skulle behövas en utbildning för det! men det är ju jag det! har ju pysslat med det ett tag men hos banverket är jag "rökt"! har inte "papper" på min erfarenhet! men fälla vanligt får jag,som ju egenligen är en bra mycke större säkerhetsrisk!!!??? heja banverket! eller jag kanske ska säja heja "viss personal med säkerhetsfunktion" lycka till! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Utbildning för klättrande trädfällare

Valmet830.3  
#64622
Huggarn skrev:kolla om du hittar nån som utbildar i "sektionsfällning"


Finns hos Hvilan det också.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar