Motorsåg och handhållet

Bränslepip autofiller

10 inlägg 5053 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bränslepip autofiller

forest.  
#362225 Någon som provat/använder denna bränslepip? http://www.maskinklippet.se/tillbehor-s ... or-5l-dunk

Funkar den bättre el. sämre än de gröna piparna som sitter på kombidunken?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Bränslepip autofiller

Skogen i boden  
#362253 Både bättre och sämre . Fyller tanken mer full . Dock är den långsammare vilket är jobbigt i röksugen med miljarder mygg . Håller väldigt tätt använder den alltid på dunken även i bilen och inte en droppe läcker ut även om dunken ligger ner

Avatar Fallback

Re: Bränslepip autofiller

Skogen i boden  
#362254 Röjskogen skulle det stå

Användarvisningsbild

Re: Bränslepip autofiller

cruisern  
#362265 Tycker de fungerar bättre än de gröna. Vi har 5 st till vår samfällighetsförenings röjsågsdunkar, Aspen 5l

Avatar Fallback

Re: Bränslepip autofiller

Wester  
#362272 Denna är BRA enligt mig
Håller som skrivits väldigt tätt men är lite långsam innan det börjar att fylla,
passar på aspens 5 liters dunkar utan adapter
MYCKET bättre än Huskvarnas gröna pip som i alla fall vi tidigare fick byta när de började krångla/ slutade fungera
Till kombidunk kör vi idag Stihl som fungerar BRA
Huskvarnas nya ej testad

Avatar Fallback

Re: Bränslepip autofiller

forest.  
#362281 Är autofiller enbart för tankning? dvs. den kan inte sitta på istället för korken vid transport?

   TS
Avatar Fallback

Re: Bränslepip autofiller

Skogen i boden  
#362301 Använder den istället för korken . 100% tät även om dunken ligger ner

Användarvisningsbild

Re: Bränslepip autofiller

Tjita1  
#365017 Och jag som tycker jag har sett ljuset nu när jag har köpt en kombidunk med den gröna autofillern istället för att stå och söla direkt ur 5-litersdunken.

Avatar Fallback

Re: Bränslepip autofiller

forest.  
#396995 Har en Ny autofiller som jag tycker går tungt, är det bara när det är nya? Lämpligt smörjmedel på packningarna?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bränslepip autofiller

traktorz  
#397001 Tvåtaktsolja (syntetisk) lämpligtvis.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).