Arbetskläder för skogen

Rejäla och hållbara handskar sökes.

178 inlägg 88323 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

herjman  
#305482 Så länge det inte är minusgrader kör jag med elastiska tunna mekarhandskar, varför köra fodrat man har ju hantagsvärme

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Greybird  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#305973 [quote="Uvskogen"]Nu har jag inte läst igenom alla inlägg så risk jag slår in öppna dörrar. Men de här är väl fortfarande bäst? Tyckte jag och majoriteten av forumet för några år sedan. Jag tycker det fortfarande. Vattentäta.
[attachment=0]7427135-origpic-09c4f4.png[/attachment]


http://www.bing.com/images/search?q=gra ... tedIndex=0[/quote]

Jag hade inte provat Graningehandskarna tidigare. För att se om de var så bra som sägs beställde jag ett par. De höll i 4 dagar sedan var det hål på höger pekfinger. De håller inte för arbete med vajrar. Men vattentäta var de fram till att det gick hål på dem.

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

T Landström  
#306071 Dom klarar inte hörntänderna på en hund heller... ;)
Köpte ett par som jag tänkte testa i vinter...men träffade på grannarna och deras hund i skogen och den ville busa lite...

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

TheJo  
#351794 Jag använder mest högerhandskar iaf :lol:
Nästa vända till IKEA så blir det att köpa några http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50248452/ så man får lite ordning. Så kan de hänga i vedburarna i pannrummet.

1447763600_vaenster.jpg


Brukar variera mellan vad som finns på jobbet :roll:

Bild

Ejendals Tegera 320 - Sköna, men slits ut fort.

Bild

Ejendals Tegera 888 - Håller bra och tillräckligt smidiga.

Bild

Ejendals Tegera 217 - Varma och sköna. Som sagt, kan vara hala när de blir blöta.

Har det kommit några nya modeller man kanske skulle testa?
Har otroligt känsliga händer, fryser för minsta lilla, så vore skönt att ha några riktigt bra handskar.

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Suzuki Hasse  
#351870 Själv kör jag med cykelkorgen hängandes på elementet för att torka mina och flickans handskar

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

jannee  
#351878 Tegera är bra handskar, synd att styckpriset ska vara så högt. Köpte via min åkare, för många år sedan, en kartong, blev då ungefär 30% av affärernas styckpris.
Dock är vatten inte speciellt bra för hållfastheten, smörjer in dem ofta med smorning - förlänger livslängden avsevärt.

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Klazzon  
#351960 Slänger in en ännu onämnd (tror jag?) handske och ett prisvärt ställe att handla från om man kan tänka dig köpa via webben. Handsken är aningens dyr ca:150:- men vattentät och enligt min mening hyfsat slitstark (vajerhantering kan iofs ta död på vilken handske dom helst...) Den är från Hestra Job serien och heter Cobalt Winter Flex CZone, Bara det namnet ökar ju livslängden med en månad! [SMILING FACE WITH SMILING EYES] Ullaredlantman.se har faktiskt en del prisvärda erbjudande på handskar (även kläder)

Avatar Fallback

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Fredrik N  
#361084 Dom här använder jag. Ett par är vinden handskar.

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

Mats Nilsson  
#362133 Tegera 9125, Guide 46 och Tegera 295

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

hemhuggare  
#362164 Ahlsell har activewear vinterhandskar på kampanj de funkar faktiskt riktigt bra

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#362166 Jag har både Jonsered/HVA.handskar och Oregon-handskar, båda med extra-skydd på vänster-handsken och båda fungerar utrmärkt i alla väderlekar som vi har här nere i sydväst.

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#362167 Jag har i flera år använt ett par blåvita fodrade hanskar från biltema lika tegeras på bild här ovan.

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#362168 Nej..biltemas är lika ejendals och inget annat.. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

anersimyra  
#362169 Jaha..ejendals tegera.. :shock: mina inlägg i dag passar bättre i fadästråden.. :D

Användarvisningsbild

Re: Rejäla och hållbara handskar sökes.

svampbob  
#362170 Jag tycker inte att det är något större problem med handskar har man två handskar med sig så brukar det räcka hela dagen. Jag använder nu Tegeras fodrade 9125 och räknar inte med att nöta ut mer än några par under vintern.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).