Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Daggis Avant 420 Prosjekt!

62 inlägg 33332 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#344489 Nå kommer en oppdatering over ting og tang over Avant 420 prosjektet mitt.

( Ser at Norcar har kommet men en Minilaster som er beregnet for det nroske markedet, motor på 20 hk, slipper maskinfører sertifikat og det har samme utstyr som en Norcar på noe over 20 hk, husker ikke modell nr etc, men fordelen med Norcar er at det er pendling imellom frem og bakaksel)

Okey, har da sveist sammen en kopi av Branch Manager Grapple klypa(søk på BMG på Youtube) sparte ca 14000 kr på å lage den selv, har også laget en aliminium skuff som jeg kan ta med i varebilen som brukest for å feste på Silage forken klypa for å skuffle oppå sagspon og smågreiner ved opprydding etter trefelling, laget denne så en slipper å ta med en gruskuff på 100 kg,kan legge denne aliminium skuffen i varebilen, ca 20-30 kg, og da sparer jeg en god del vekt på selve tilhengeren.

Har kjøpt div utstyr til ny garasja mi som Esab CAddy mig 200a, og sveiste skuffa i aliminium :D

Jeg har for det meste sveist med elektroder, men etter jeg kjøpte meg mig så har det blitt kjempegøy å sveise igjen, koser meg med MIG sveising :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

totte  
#344492 Väl jobbat! Mycket intressant att följa ditt Avantprojekt.

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#345559 Div prosjekt siste dagene :)

Testing av piggene på klypa, ble ikke helt fornøyd, klypen skulle vært ca 5-7 cm lenger ned, kanskje lenger for at stammene skal komme i bedre klem mot piggene, nå blir det for skrå vinkel, klypa blir for høyt oppe...så jeg får forlenge festene etterhvert når jeg får tid.

Så fordelte jeg noen kubikk med grus på en grusvei der den større traktoren ikke kom til :)

Og siste prosjektet for denne uken så har jeg "gravd" ut et hull som skal fyllest og jevnest ut med grus for å plassere en trampoline oppå på lekeplassen til ungene i nærheten :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#346741
1445106295_2015-10-16_13.02.01.jpg
Litt mer fra siste uken, brukt avanten mye nå, senest i dag på dugnad.

Må si jeg er veldig fornøyd med det arbeidet Avanten gjør, og spesielt at den kan avlaste meg selv og de andre arbeiderene med mye av det fysiske arbeidet.

Kjempefornøyd hittil!!

Minuset er at det er liten plass for å frakte med seg motorsag etc, så laget til en motorsag holder av aliminium, det blei kjempe bra, går ut fra hytta, tar motorsagen samtidig, på tredje skrittet, klat for å sage!

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Hema  
#346756 Ser ut som om du stortrivs! :)

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#347769 Liten videosnutt fra dugnaden med Avant 420 og Jensen fliskutter.

[youtube-klipp]https://www.youtube.com/watch?v=BTFXdN2Qzi4/youtube-klipp]

Ahhh...hvorfor greier jeg ikke å legge inn filmen slik det skal være???
Kan noen fikse det??

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Blivande snickare  
#347774


Så här tror jag det fungerar :)

Du hade den här " [ " borta före "/youtube-klipp]" så den visste inte var länken slutade :)

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#347795 Tusen takk :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Hema  
#347933 Såg ju kul ut det där, "ha-begäret" ökade något oerhört. :)

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#355470 Endelig kom det litt snø så jeg fikk teste brøyteskjæret :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#355472

   TS
Användarvisningsbild

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

totte  
#355475 Går ju greit! :-BD

Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#361468 Jeg har kjøpt meg Logosol Farmer Sawmill, så nå måtte jeg ha meg en plass å stå under tak.

Så jeg har laget til og ryddet plass med Avanten i et gammalt drivhus.

Det er livsfarlig å gå der inne nå med alle glassrutene som kan falle ned, men der går noen varme/vann rør oppunder taket som jeg skal legge gamle takplater over slik at jeg har noen forskjellige steder jeg kan stå å arbeide trygt inne i drivhuset. Så da blir det bra, må bare gjøre det beste ut av det en har.
Her som jeg bor er det veldig ulendt så fordelen med bakken på drivhuset er helt plan :)

Så da flyttet jeg rusk og rask med avanten, skavet av jord og flyttet en gammel bil :)

Godt Nyttår :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Daggi  
#363447 Her er noen flere bilder av Avanten i arbeid.

   TS
Avatar Fallback

Re: Daggis Avant 420 Prosjekt!

Hema  
#363464 Ska bli spännande att se hur arbetet fortlöper! :) Lycka till.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).