Skördare

Kvällslyssning

18 inlägg 5583 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kvällslyssning

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36115 Tänkte höra om nån har nåt bra tips på cd-böcker man kan lyssna på på kvällsskiftet så tiden går lite fortare innan radiosporten med elitserien börjar??



   TS
Användarvisningsbild
edge  
#36116 Anna Jansson Lee Child och Arne Dahl är några som jag kan rekomendera.

Ett tips om man ska byta radio i maskin är att se till att man sätter i en med usb då har man hela boken/böckerna på ett litet usb minne istället för en massa cd skivor.

Avatar Fallback
Martin_h_83  
#36119 liza marklunds böcker ä bra, hamilton, arn serien..beror mycke på vem som är uppläsare oxå måste ha lite inlevelse å inte bara läsa sidorna rakt upp å ner

Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36121 Välj inte för spännande böcker nu när det börjar bli mörkt... så att du sitter där och blir rädd, och inte ens vågar gå ut och pissa....

På tisdag och Onsdag kväll så är det ju radiosporten som gäller annars... då avgörs det hela i årets Speedway...

Avatar Fallback
bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36146 prova triologin med stieg larsson då vill du inte att sluta att jobba jag satt som klistrad

Användarvisningsbild
totte  
#36148 I den stillsammare svenska deckarkategorin kan jag rekommendera Kjell Erikssons böcker.

Från den engelska horisonten finns Peter Robinsson och Stephen Booth, två av mina verkliga favoriter.

Skotten Ian Rankin är inte heller så illa, liksom amerikanen Michael Connelly.

Verkligt bra deckare kommer också från Island: Arnaldur Indridason har skrivit ett antal högklassiga böcker.

Sen har jag ingen aning om huruvida de finns på CD, men kan tänka mig det eftersom de tillhör de mera sålda deckarna på svenska marknaden.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#36150
bracke skrev:prova triologin med stieg larsson då vill du inte att sluta att jobba jag satt som klistrad


Hej,
Ja, den är riktigt bra, ett hett tips från mig också!
Samma kaliber håller GW Perssons trilogi.
1. Mellan sommarens längtan och vinterns köld
2. En annan tid ett annat liv
3. Faller fritt som i en dröm

Dessutom sägs det att Stieg Larsson lånat lite av storyn i GW:s trilogi, så de går lite i varandra.
Roligt med GW:s böcker är att det finns mycket humor med, helt klart värt att testa!

Avatar Fallback
eliasson  
#36154 Är ju livsfarligt med sånna där ljudböcker, man kan ju inte sluta lyssna mitt i, så har man fått i en lång bok blir man ju kvar långt in på möran!!! :lol:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36158 Vi brukar köra med böcker på USB minne. Dock blire lite trisst när kollegorna ja har lyssnar typ hela skiftena på böcker medans jag själv bara lyssnar några timmar den vecka ja har eftermiddag. Lyssnar man på halva boken sen har nån lagt in en annan på det minnet. :(

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36160 Lisa Marklund med:
Nobell mordet och Livstid. två som jag själv lyssnat på.

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36161 Camilla läckbergs böcker, lyssnade på tyskungen. Otroligt bra:)

Avatar Fallback
skogshuggarn_1  
#36183 Säger bara en sak. Triologin av Stieg Larsson är i särklass, fullständigt lysande. Andra bra cdböcker är av Håkan Nesser och även Henning Mankell. Bästa uppläsare är i mitt tycke Catharina Everlöw, helt suverän.

Användarvisningsbild
totte  
#36187 Apropå Nesser, missa inte de två böckerna av honom som heter "Picadilly Circus ligger inte i Kumla" och "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" två fullständigt lysande, både roliga och allvarliga böcker om tonåriga grabbar och deras vedermödor i livet. En i samma stil men lite tyngre är "Skuggorna och regnet". För oss som växte upp på 50- 60-talen känner man igen sig i nästan allt. Och för er undomar så är det på tiden att ni blir lite historiskt bildade :D !

Kan bara hålla med skogshuggarn_1, Stieg Larsson är outstanding.

Avatar Fallback

mer bra

grevabon  
#36207 Några som är riktigt bra är Nora Roberts och Clive Cussler
om man gillar fantsy så är det ju J.R.R. Tolkien och Terry Goodking som gäller, även Jules Verne är riktigt bra.

själv andvänder jag en kassetadapter i bandspelaren i skördaren, det funkar väldigt bra

Användarvisningsbild
totte  
#36229 Om det gäller action och hårda bandage så finns Andy McNab, före detta kommandosoldat i brittiska SAS som blivit framgångsrik författare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).