Skogsarbete

Sködarförare i Gästrikland

14 inlägg 4589 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sködarförare i Gästrikland

sködarförare  
#11999 Jag söker jobb i Gästrikland o östra Dalarna kort sagt med pendlingsavstånd från Sandvikensomr.
har tidigare kört skördare Tbj 1270c valm 911 o pondsse bever -03 skotare Tbj 1410 1210 1710 valm 840 pondsse bufallo.
är utb reparatör grönt kort mm.
Är 35år o har en sambo på fritiden jagar jag o jobbar idiellt med skoter o miljöfrågor har tidigare varit entreprenör inom skogen men har ochså jobbat med andra brancher som bygg o träförädling (hyvleri i skutskär,åshammar o HO).
var nere i småland i nästan ett år.



   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12028 Du har PM

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15781 blev det nån anställning här??

Avatar Fallback
sködarförare  
#27859
timberjack810c skrev:blev det nån anställning här??

Nej tuvärr trots 20års erfarenhet funderar på o lämna skogen känns lite sorgligt jag trivs ju så otroligt bra o dom arbetsgivare jag kört åt på slutet (var o körde i påskveckan i svenstavik) men det har varit lite för långt bort tuvärr.
Konstigt att det söks förare både norrut o söder ut men inte här i Gästrikland o andra sidan finns det ingen stanch så många ensamna maskinägare någon annan stanch i sverige som sitter o kör dubbelskift som här i Gästrikland säjer det oss något.

Jag träffade VDn på skogsindustrierna (hon är på tv just nu)o hon talade om att "nu skulle man öka uttaget av grot" men sa jag "vilka ska skota ut groten" ja sa hon entreprenörerna natrligtvis men enligt SMF så planerar 17 entreprenörer att sluta lokalt (vilket är 100%) då blev hon fundersam o såg brydd ut hon sa"är det så" hon trodde inte mej men jag håller på o bearbetar dom som sitter i toppen (eller botter allt beroende på hur man ser det) så att dom ska kunna se verkligheten vilket dom inte verkar göra idag.

   TS
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27899
sködarförare skrev:
timberjack810c skrev:blev det nån anställning här??

Nej tuvärr trots 20års erfarenhet funderar på o lämna skogen känns lite sorgligt jag trivs ju så otroligt bra o dom arbetsgivare jag kört åt på slutet (var o körde i påskveckan i svenstavik) men det har varit lite för långt bort tuvärr.
Konstigt att det söks förare både norrut o söder ut men inte här i Gästrikland o andra sidan finns det ingen stanch så många ensamna maskinägare någon annan stanch i sverige som sitter o kör dubbelskift som här i Gästrikland säjer det oss något.

Jag träffade VDn på skogsindustrierna (hon är på tv just nu)o hon talade om att "nu skulle man öka uttaget av grot" men sa jag "vilka ska skota ut groten" ja sa hon entreprenörerna natrligtvis men enligt SMF så planerar 17 entreprenörer att sluta lokalt (vilket är 100%) då blev hon fundersam o såg brydd ut hon sa"är det så" hon trodde inte mej men jag håller på o bearbetar dom som sitter i toppen (eller botter allt beroende på hur man ser det) så att dom ska kunna se verkligheten vilket dom inte verkar göra idag.


mycket bra skrivet! .. det är just DET ... ett enkelt ord, som VERKLIGHETEN som tydligen inte existerar annat än på papper i form av sifrror en slags sk. fiktiv värld hos uppdragsgivare , skogsbolag , entrepenörer :?: denna bransch kommer att självdö.. och det finns snart ingen återvändo, 80 -talets glada dagar med sk. borgensmaskiner har ju följt med ? det är väl ingen som ÄGER NYA grejerna dom kör idag? .. eller ? .. kanske ett fåtal , slaget på hela riket ?

och att få tag i en duktig maskinförare idag är väl närmast omöjligt tydligen :?:

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27923 VERKLIGHETEN kretsar inte kring maskinförare, tro det eller ej...

Lyft blicken!

(Jaja, borde väl inte lägga mig i här också :roll: )

Användarvisningsbild
masterchief  
#27943
Mangan skrev:VERKLIGHETEN kretsar inte kring maskinförare, tro det eller ej...

Lyft blicken!

(Jaja, borde väl inte lägga mig i här också :roll: )

Där har du rätt Mangan.
Jag skulle behöve en förare till men drar mig för att anställa.
Bättre att köra lite färre timmar än dra på sig mer risker den dagen det eventuellt inte bär sig längre....
Men nu gör vi ingen debatt av det här ämnet utan håller det till arbetsförmedling 8)
Debatter finns andra ställen för :D

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27963 Kör du mindre? Men då driver du ju upp priset på körningar!!! Så okamratligt mot dina kära vänner skogsägarna! :-)

Avatar Fallback
sködarförare  
#28173 Är det någon som känner till om någon behöver en skotar eller sködarförare inom pendlingsavstånd annars så lär jag byta branch jag har inte råd o vara arbetslös något längre tag till har ingen a-kassa så det börgar o damma i plånboken..

   TS
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#28227 sök som markberedarförare då. finns lite mer inom de på sommaren. du har även ett pm.... :lol:

Användarvisningsbild
edge  
#29492 kan det vara nått?
[/url]http://www.blocket.se/vi/16507101.htm?ca=6_s[/url]

Avatar Fallback
sködarförare  
#33187 Nu var det dags igen.
Min nuvarande arbetsgivare har tagit skatten o soceavg o lagt i egen ficka o dragit till utlandet.
Vi är inte uppsagda men jag söker nytt jobb i Gästrikland o Dalarna med omnejd.

   TS
Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36028 De söker skördarförare i Ockelbo, vet inte vilken firma det är men kan ta reda på det om du är intresserad!

Avatar Fallback
sködarförare  
#36062 Var på intervju igår på proffis i gävle dom hadde inte så stor koll på läget men det gick bra.
Vet någon om det finns en skotarförare som går hemma i Gästrikland.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).